Ingvar Larsson, VD MQ Marqet

Ingvar Larsson VD på MQ Marqet berättar om det framgångsrika budgetåret

Vi firar våra framgångar! Det är med stor glädje som vi nu alla kan summera ett framgångsrikt och händelserikt år på MQ Marqet. Under vårt räkenskapsår (sep 2021 – aug 2022) växte vår totala omsättning med drygt 46% jämfört med föregående år. Tack vare våra fantastiska kunder och ett helhjärtat engagemang från oss alla på MQ nådde vi en helårsomsättning på drygt en miljard och en lönsamhet på över 100 miljoner kronor. Det är extra roligt att se hur vår tillväxt sker i såväl fysiska butiker som på vår e-handel och hos  Zalando.

Med detta resultat kan vi dessutom konstatera att vi tagit betydelsefulla marknadsandelar och vår mediala synlighet har ökat. En stor del av denna framgång handlar naturligtvis om vårt erbjudande, där vårt sortiment tagit betydande steg och utvecklats på ett tydligt, inspirerande och relevant sätt för vår kund. Vi har aldrig tidigare sålt så många plagg så snabbt som vi gjort under den senaste säsongen.

Det är nu mycket i vår omvärld som skapar oro och gör framtiden svårbedömd. Dessa faktorer är inget vi varken kan bortse från eller desto mindre påverka. Vi gör det vi kan för att vara förberedda och ser trots detta med stor tillförsikt fram emot fortsatta framgångar. Försäljningen i början av vårt nya räkenskapsår har fortsatt varit bra och vi har ett fantastiskt höst- och vintersortiment att se fram emot. Vi har nu bland annat lanserat ett nytt premium-varumärke genom Andiata samt ytterligare stärkt våra tjänster i vårt erbjudande, såsom Sneakerstvätten, återfärgning av denim och klädinsamling. Glädjande ökar efterfrågan kring våra tjänster i takt med att fler kunder kommer till oss.

Det har varit många stenar att vända på och det är därför extra roligt att vi nu har fått bevis och kvitton på att det vi gör uppskattas av såväl våra befintliga som av många nya kunder. Detta ger oss naturligtvis ytterligare självförtroende och tillsammans ser vi nu fram emot hösten med siktet inställt mot nya höjder.

Ett stort tack till er alla som är med på vår resa!