Ingvar Larsson VD MQ Marqet

MQ etablerar ny butik i Mörby Centrum

MQ fortsätter sin expansion och nu är det klart med en ny butik i Mörby Centrum.

Butiken kommer inredas med det nya butikskonceptet som andas skandinavisk tidlös design med en färgpalett i varma toner. Ambitionen är att skapa en inspirerande butiksmiljö där kunden på ett enkelt och personligt sätt kan bygga en långsiktig och smart garderob.

MQ arbetar för att skapa en inspirerande och levande butiksmiljö, vilken låter kunderna uppleva kedjans utbud till fullo. Butiksytan är 315 kvadratmeter och innefattar fullständigt sortiment, vilket möjliggörs genom en sömlös kundupplevelse mellan fysisk och digital butik. Även kedjans tjänster såsom second hand, skrädderi, personal shopper, Sneakerstvätten etc. finns representerade i den nya butiken.

- När det gäller etableringar av nya butiker värderar vi först och främst storleken på kundunderlaget och geografiskt läge i förhållande till våra övriga butiker. Mörby Centrum är en stor knutpunkt för kommunaltrafiken och en marknadsplats med stort kundunderlag. Vi är övertygade om att vår målgrupp finns i upptagningsområdet och kan även se att vi genom vårt utbud tillför både en relevant och efterfrågad del inom modesegmentet, säger Ingvar Larsson VD MQ Marqet.

Öppningen planeras till november 2023.

Kategorier

Svenska MQ står för klassisk och tidlös design och har lång erfarenhet inom material, passformer och kvalitet. MQ har inspirerat kvinnor och män att utforska sin stil sedan 1957. Med en holistisk syn på hållbarhet, och det allt mer flytande arbetslivet som utgångspunkt, erbjuds tidlös design med en stor portion personlighet för alla dina stunder. MQ är destinationen för dig som värdesätter kvalitet och stil som håller över tid. Bolaget omfattar 90 butiker samt e-handel.

Jessica Clarin Lindberg

Presskontakt PR & mediekonsult Presskontakt 08-611 22 50

MQ är Sveriges största varumärkeskedja inom mode och erbjuder noga utvalt mode sedan 1957. MQ står för klassisk och tidlös design som håller över tid. Bolaget omfattar över 90 butiker samt e-handel, dessutom säljs MQ:s egna varumärken via Zalando i Europa. För mer information besök https://www.mq.se/

MQ Marqet AB