Ingvar Larsson VD MQ Marqet

MQ fortsätter öppna nya butiker

MQ befinner sig i en expansiv fas och stärker sin närvaro i Norrland. Under våren 2024 öppnar MQ en ny butik i Kiruna och ser med stor tillförsikt fram emot etablering i denna expansiva del av landet.

Butiken om 430 kvadratmeter är belägen i en nybyggd galleria och inreds med MQ:s nya butikskoncept, vilket andas skandinavisk och tidlös design där fokus är inspiration över tid. Inredningen är mer påkostad och synligare vilket ger ett mer möblerat intryck, där färger och material är väl valda för att hålla under en längre tid.

- Det är en imponerande utveckling som sker i Kiruna och staden visar en enorm framtidstro. Jag ser med stor tillförsikt fram emot vår nyetablering och är övertygad om att vårt erbjudande med noga utvalda varumärken kompletterar ett redan starkt och intressant utbud i nya stadskärnan. Vi har dessutom i dagsläget ett stort antal kunder som handlar på MQ.se i Kiruna med omnejd, vilka vi nu dessutom får glädjen att välkomna genom vår fysiska butik, säger Ingvar Larsson VD MQ Marqet.

MQ erbjuder ett noga utvalt sortiment med varumärken för både dam och herr samt ett stort utbud av tjänster såsom second hand, skrädderi, personal shopper och Sneakerstvätten i alla 90 butiker. Kedjan ämnar att alltid inspirera kunden till en långsiktig och smart garderob med plagg i tidlös design och hög kvalitet.