MQ stolt sponsor till Årets mama

MQ Marqet är modesponsor till Årets mama-gala

I snart 20 år har tidningen mama anordnat galan Årets mama, där man hyllar och stärker mammor som gjort något extra under året som gått. Galan anordnas till förmån för UNICEF och går av stapeln 14 november på Junibacken i Stockholm. I år är MQ Marqet modesponsor och har tagit fram en specialdesignad festklänning som kommer auktioneras ut till förmån för UNICEF.

Galan ”Årets mama” är tidningen mamas sätt att hylla mammor som under året gjort ett stort avtryck inom kategorier som mode, vardagsliv och entreprenörskap. Temat är ”mammor som gör skillnad”, där fokus riktas på starka kvinnor som gjort gott för andra. Inbjudna är några av Sveriges mest inflytelserika mammor - från skådespelare, mediaprofiler, näringslivstoppar och influencers. I samband med galan sker en insamling till UNICEF, där MQ Marqet går in som modesponsor. Katarina Blomqvist, försäljnings- och marknadschef MQ Marqet, kommenterar:

”När vi fick frågan tackade vi självklart ja. UNICEF arbetar långsiktigt och driver ett viktigt arbete för de mest utsatta, något som är viktigt för oss på MQ. Vår ambition är att alltid arbeta långsiktigt i allt vi gör, både gällande våra kollektioner och vårt ansvar till omvärlden. I dessa otrygga tider känns det därför viktigare än någonsin att kunna vara med och bidra.”

MQ har valt att auktionera ut en specialdesignad klänning till förmån för UNICEF:s arbete. Den unika klänningen är gjord av återanvända herrkostymer, där strassband lagts till för en feminin touch.

”Klänningen är designad och skräddarsydd av MQ:s egna team med designchef Ylva Morud i spetsen. Med ingångsvärden som återbruk och hållbarhet vill vi kapsla in två viktiga kärnvärden för oss och samtiden. Plagget är tvådelat för fler användningsområden i en smartare garderob. Nu hoppas vi att många vill buda på klänningen och bidra till UNICEF”, berättar Katarina Blomqvist, försäljnings- och marknadschef MQ Marqet.