Andiata hos MQ Marqet

MQ Marqet blir svensk återförsäljare av nordiska varumärket Andiata

Det anrika modevarumärket Andiata designar tidlösa plagg – både när det gäller stil och kvalitet. Nu blir MQ Marqet en exklusiv återförsäljare av det nordiska varumärket i Sverige.

Andiata grundades 1986 av Tarja Rantanen och har sedan start etablerat sig som ett högkvalitativt varumärke. Bolaget är andra generationens modemärke där Tarja fortfarande står som grundare, VD och huvuddesigner. Andiata växer internationellt och har en butik i Paris på den förnämliga Rue Bonaparte, som Tarjas dotter Matilda Morelius ansvarar för.

- Med hållbarhet och tidlös stil i fokus delar MQ Marqet och Andiata samma värden, och vi är stolta över det kommande samarbetet tillsammans. Vi ville ha en samarbetspartner med samma ideologi och kundbas som vi och därför ser vi MQ som den perfekta partnern, berättar Tarja Rantanen VD och huvuddesigner Andiata.

Bolagets signum är kvalitet och hållbarhet där just mor-dotter-relationen lyfts fram i varumärkets designideologi. Idén är att producera tidlösa kollektioner av högsta kvalitet som kan gå i arv och leva vidare över generationer. Detta grepp på hållbart mode ligger helt i linje med MQ´s filosofi, vilket fångade deras intresse för varumärket.

- Vi är verkligen glada över att kunna erbjuda våra kunder ett varumärke som genomsyras av mycket hög kvalitet, fantastisk passform och en stil som håller över många, många säsonger. Den skandinaviska stilen med en touch av parisisk elegans kommer bli en favorit i många kunders garderober, säger Ylva Morud, design- och inköpsansvarig MQ Marqet.

Förutom en fysisk Stockholmsbutik blir nu MQ exklusiv återförsäljare i Sverige. Den första kollektionen lanseras under vecka 37 i fem utvalda butiker* och på mq.se.

*MQ Fältöversten, Mall of Scandinavia, Täby och Drottninggatan i Stockholm samt Höllviken i Malmö.