MQ MARQET fördjupar samarbetet med Omniarch

MQ MARQET fortsätter satsningen på digital tillväxt

MQ MARQET fördjupar nu samarbetet med Omniarch, som inleddes hösten 2020.

Arbetet de båda parterna genomfört har på kort tid skapat ett stort värde i form av hundraprocentig tillväxt för MQ MARQETs e-handel, varför man nu tagit beslutet att utöka samarbetet genom att outsourca den egna e-handelsavdelningen.

MQ MARQETs vd Ingvar Larsson kommenterar beslutet om outsourcingen:

“Vi har med Omniarchs team sett potentialen i vår digitala affär realiseras, samtidigt som mycket arbete återstår. Vi ser det fortsatta samarbetet som en naturlig utveckling av en redan mycket god relation. Omniarch tillför expertkompetens men framför allt flexibiliteten som vi behöver. Vi kommer genom det utökade samarbetet snabbare kunna anpassa teamet inom de delar av vår e-handel som ger bäst effekt för stunden.”

Omniarchs vd Pelle Pettersson ser det utökade samarbetet som ett gott tecken, för det egna bolaget och för branschen i stort:

“Vi är glada över att få utökat förtroende för vår förmåga att skapa tillväxt inom e-handeln. Med Cristoffer Winter som ledare från vår sida kommer vi att tillsammans med MQ MARQET fortsätta driva deras digitala affär och vi ser med gott självförtroende fram emot positiva resultat för MQ MARQET, som ju verkar i en bransch som står inför intressanta utmaningar och möjligheter.”