MQ MARQET lanserar nytt varumärke, Stockh lm Studio

MQ MARQET lanserar nytt varumärke, Stockh lm Studio

25 februari lanseras Stockh lm Studio – det senaste tillskottet i MQ MARQET-familjen. Stockh lm Studio riktar sig till den moderna kvinnan som söker en avslappnad men välklädd stil med hög modegrad.

Varumärket är feminint, självsäkert och erbjuder uppdaterade klassiker av hög kvalitet för en långsiktig garderob. Designern bakom varumärket är Rebecka Jansson, mångårig designer på MQ MARQET.

Stockh lm Studio växte fram ur det klassiska varumärket Stockh lm, som klätt kvinnor i över 15 år. Liksom Stockh lm vilar Stockh lm Studio på en stilren och klassisk grund, men adderat till varumärket är säsongens starkaste trender.

Ylva Morud, Design- & inköpschef på MQ MARQET, berättar mer:

”Det känns väldigt roligt att kunna lansera Stockh lm Studio som ett komplement till vårt redan väletablerade varumärke Stockh lm. Stockh lm Studio kommer vara uttrycksfullt och ta ut svängarna lite mer i säsongens siluetter, färger och detaljer, men i samma fina kvaliteter och prisbild som Stockh lm.”

I Stockh lm Studios första kollektion ser vi feminina siluetter med mycket volym och lugna, gröna toner uppblandat med starka accentfärger och vackra print. Den uppdaterade kostymen i en stark blå färg är ett viktigt signaturplagg. Stockh lm Studio-garderoben kommer kontinuerligt fyllas på med säsongsbetonade drop och kollektioner.

Stockh lm Studio finns tillgängligt i butik och online fr.o.m. 25 februari 2021.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jessica Clarin Lindberg, Molino PR +46 70 326 19 12