MQ Marqet_Myrorna

MQ Marqet satsar vidare och utökar samarbetet med Myrorna

Under ett drygt år har MQ Marqets kunder kunnat shoppa noga utvald second hand från Myrorna i ett växande antal butiker. Nu expanderar samarbetet till att omfatta även MQ Marqet Liljeholmen samt MQ Marqet Gävle Flanör.

”Att utöka samarbetet med Myrorna känns både roligt och självklart. Vi vill hela tiden bli bättre på att driva cirkulära flöden, och att sälja second hand i våra butiker är en viktig del av den resan,” säger MQ Marqets VD Ingvar Larsson.

Myrorna har nu säljytor i totalt elva MQ Marqet-butiker, och i samtliga butiker erbjuds insamling av textilier från kund. Dessutom tar Myrorna hand om returer och andra varor som MQ Marqet inte kan sälja.

Caroline Andermatt, Myrornas VD, om samarbetet:
”Det är bråttom att ställa om till cirkulär konsumtion, klimathoten är verkliga. Vi på Myrorna gör allt vi kan för att erbjuda möjligheter för konsumenter att handla second hand, istället för nyproducerat, och samarbetet med MQ Marqet är ett av flera sätt vi testar för att nå ut till nya målgrupper.”

Samarbetet kommer utvecklas ytterligare under den kommande hösten, med etablering av second hand-försäljning i ännu fler MQ Marqet-butiker.