Vogue - nytt varumärke hos MQ Marqet

MQ Marqet utökar sin varumärkesportfölj med varumärket Vogue

MQ Marqet inleder våren med att bli återförsäljare av det skandinaviska varumärket Vogue. Som ett led i att bredda sortimentet inom strumpor och strumpbyxor kommer MQ:s kunder nu kunna shoppa Vogues stilrena kollektioner online och i butik.

Vogue är ett anrikt, internationellt fashion-varumärke som grundades i Malmö 1934. Under 50-talet expanderade varumärket till övriga Norden och har sedan dess funnits hos flera exklusiva återförsäljare runt om i Europa. Idag ägs Vogue av det finskägda bolaget Nanso Group.

- Vi är glada och stolta över att få inleda detta partnerskap tillsammans med MQ. Med deras stilsäkra, kvalitativa och handplockade produkter känns det roligt att få komplettera med Vogue som kan bredda deras befintliga sortiment berättar Elin Johansson, Brand Manager Vogue, Welcome AB.

Vogue står för lyx, klassisk elegans och en modern touch i vardagen. Med en unik kombination av feminin design, stilfullhet och perfekt passform skapar de kollektioner för vardagsbruk såväl som trendbetonade fashionprodukter.

- Vi ser fram emot att välkomna Vogue till vårt sortiment! Med deras höga kvalitet, fantastiska passform och både tidlösa och moderna design blir Vogue ett bra komplement till vårt kunderbjudande. Vogue kommer erbjudas online och i samtliga 90 butiker, berättar Ylva Morud, Inköp- och designchef MQ Marqet.