Företaget 100B

MQ Marqet utökar sitt tjänsteutbud tillsammans med företaget 100B

Nu gör det nystartade företaget 100B det möjligt att färga dina gamla urtvättade svarta jeans tillbaka till nyskick. Som ett steg i MQ Marqets utökade tjänsteutbud inleds nu ett omfattande och exklusivt samarbete där kunder kommer att kunna nyttja tjänsten i samtliga MQ butiker.

I Sverige säljs det årligen cirka 12 miljoner par jeans, varav cirka 20 procent är svarta. Tyvärr krävs det ofta bara några tvättar innan svarta jeans börjar tappa sin färg och blir grå. Denna insikt innebar startskottet för företaget 100B som på ett effektivt sätt färgar blekta jeans tillbaka till nyskick.

- Vi lanserade tjänsten 2022 med visionen att varje kund ska njuta av sina jeans som nya minst en gång till. Med vår färgningsprocess används endast en bråkdel vatten i jämförelse med ett par nya jeans, vilket innebär en enorm besparing med ett fantastiskt resultat. Tillsammans med MQ hoppas vi nå ut till fler kunder och hjälpa dem till ett mer hållbart mode, berättar Anton Andrén medgrundare till 100B.

Tjänsten kommer att rullas ut i samtliga MQ butiker, där kunder enkelt kan lämna in sina urtvättade jeans till personalen, för att bara någon vecka senare hämta ut dem helt kolsvarta igen. 100B är en del av MQ´s breda och växande tjänsteutbud, där långsiktigt mode står i centrum.

- Vi ser med stor tillförsikt fram emot detta samarbete och lanseringen av denna tjänst till våra kunder. Som ett naturligt steg i utvecklingen av ytterligare tjänster kopplat till mode är det med stor glädje vi välkomnar 100B. Att erbjuda våra kunder olika sätt att förlänga livslängden på sina kläder och skor är både en viktig och naturlig del i vårt totala erbjudande, kommenterar MQ Marqets VD Ingvar Larsson.