MQ:s marknadsteam

MQ Marqet väljer ny produktionsbyrå

MQ Marqet har valt Beyond Communication som ny produktionsbyrå och samarbetet inleds i maj 2023. Tillsammans med MQ:s övriga partners, Creative director Anders Grahn, Molino PR och Omniarch ska den nya byråkonstellationen försvara MQ:s position på marknaden samt ta ytterligare marknadsandelar.

Frekventa kampanjer i bred variation av kanaler, mediehus och annonsytor innebär ett omfattande uppdrag när Beyond Communication blir MQ:s nya produktionsbyrå.

- I valet av ny produktionspartner var det ett naturligt steg att välja någon som besitter en bred och gedigen expertis kring det grafiska arbetet samt har insikter kring MQ:s affär och dna, säger Katarina Blomqvist, marknads- och försäljningschef MQ Marqet.

Det krävs kontinuerliga satsningar för att bibehålla samt stärka MQ:s position på marknaden med syfte att fortsätta ta marknadsandelar och Beyond Communication står redo för sitt nya uppdrag.

- Vi är stolta över förtroendet att få ett så fint varumärke som MQ till oss. Eftersom vi är mer kända för vår strategiska kompetens blir det här ett kvitto på att vi kan produktion också, säger Anna Englund, VD Beyond Communication.

Anders Grahn, Creative director om samarbetet med Beyond Communication;

- Beyond är helt rätt injektion för att kommunikativt vässa MQ:s erbjudande ytterligare. De har gedigen erfarenhet och kompetens i det grafiska hantverket och vi ser verkligen fram emot att ta nästa steg tillsammans med dem.

Sedan 2020 har MQ valt att outsourca flera nyckelfunktioner till externa partners, vilket visat sig vara ett framgångsrikt koncept. Anders Grahn fortsätter som Creative director och strategisk partner i varumärkesfrågor. Molino PR ansvarar för medieköp, influencer marketing samt allt PR arbete och arbetar nära med Omniarch, vilka utvecklar och driver e-handeln framåt för att ligga i framkant för att möta morgondagens kunder. Dessa samarbetspartners driver fortsatt utvecklingen av varumärket MQ, där strategin för kontinuerlig synlighet i flera parallella kanaler vidareutvecklas.

- Vi har sett att det nära och lyckade samarbetet med utvalda externa partners är den bästa och effektivaste lösningen för att ta oss framåt, säger Katarina Blomqvist, marknads- och försäljningschef MQ Marqet.