MQ MARQET välkomnar ny marknadschef

MQ MARQET har anställt en ny marknadschef, Agneta Tjust. Närmast kommer Agneta från rollen som tillförordnad marknadschef. Agneta har en mångårig och bred erfarenhet inom kommunikation och marknadsföring, både operativt och strategiskt. Innan uppstarten av MQ MARQET var Agneta inhousechef på MQ och innan dess har hon arbetat med bl.a. butikskommunikation på flertalet företag inom retail, såsom Åhlens, NK, Mique och Duka.

Ingvar Larsson, VD på MQ MARQET, kommenterar:

”Jag ser med stor glädje fram emot att fortsätta arbetet tillsammans med Agneta som marknadschef. Hon har i sin roll som tf marknadschef visat på stort kundfokus, djup förståelse för varumärket och på kort tid stärkt vår kommunikation och vårt uttryck som varumärke.”

Agneta har sedan hon tillträdde förstärkt marknadsavdelningen med flera nya kreatörer, samt utvecklat och utmanat MQ MARQETs långsiktiga varumärkesstrategi.

Agneta Tjust berättar:

”Det känns väldigt roligt och spännande att få uppdraget som marknadschef på MQ MARQET. Med mina olika roller inom företaget, och inom flera andra retail-bolag, har jag skaffat mig insikter och erfarenheter som jag nu tar med mig in i mitt nya uppdrag. Tillsammans med mitt team kommer jag arbeta för vår utveckling och fortsätta bygga vårt fantastiska varumärke som har stått för stil, kvalitet och hållbarhet i över 60 år.”

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Marie Sandahl, Business Control/IR, Telefon +46 31 388 8042

Ingvar Larsson, VD, Telefon +46 31 388 80 70