MQ Marqets senaste tillskott: Röhnisch

MQ Marqets senaste tillskott: Röhnisch

Nu blir träningsvarumärket Röhnisch en del av MQ Marqets breda varumärkeskatalog. Fr.o.m vecka 36 lanseras varumärket i tio av MQ Marqets butiker, samt online.

Tidigare i år lanserades MQ Marqets första egna kollektion träningskläder under etiketten Stockh lm Activewear. Med Röhnisch i sortimentet utökas nu utbudet för den moderna och aktiva kvinnliga kunden.

Ylva Morud, Design- och inköpschef på MQ Marqet, kommenterar:
”Vi välkomnar Röhnisch och deras både funktionella och stilfulla träningskläder för kvinnor, designade av kvinnor. Kläder som passar både på träningspasset, på väg till jobbet och när man är ledig. Röhnisch är ett perfekt komplement till våra kollektioner anpassade för det alltmer flytande arbetslivet.”

Karin Klementsson, Head of Business Unit Active på Röhnisch, om lanseringen:
”MQ Marqet känns som en given partner för oss. Båda vänder sig till en kvinna som värderar kvalitet, funktion och bekvämlighet – utan att kompromissa med stil och design. Hon har en dynamisk livsstil; ett par tights är lika givna till vardags som i träningsgarderoben, gärna stylade med andra varumärken ur MQ Marqets sortiment. Dessutom sätter både MQ Marqet och Röhnisch hållbarhetsarbetet i centrum.”

Om Röhnisch

Röhnisch är ett svenskt träningsvarumärke som sedan 1945 designat produkter med syfte att få kvinnor att känna sig självsäkra, bekväma och starka. Varumärket erbjuder träningskläder, golfkläder, jackor och badkläder i storlekarna XS till 6XL.

Röhnisch kollektion AW21

I AW21-kollektionen har Röhnisch fokuserat på kombinationen funktion och komfort, och designat tidsenliga produkter för en modern kvinnas aktiva och flytande livsstil. Produkterna är intuitivt utformade med en rad innovativa material, noggrant utvecklade för rörelse och anpassade för en kvinnas specifika former, attribut och behov. Inspirationen kommer främst från den skandinaviska naturen där jordnära neutraler och naturliga toner blandas med kontrastfärger och prints för inslag av energi, livfullhet och optimism. Kollektionen består till hela 80% av återvunna, ekologiska eller biologiskt nedbrytbara material.