MQ Mörby Centrum

MQ öppnar flaggskeppsbutik mitt i Göteborg

MQ fortsätter öppna fysiska butiker och i april slås dörrarna upp till den nya butiken på Kungsgatan mitt i centrala Göteborg. Butiken inreds med det nya butikskonceptet som andas tidlös design och skandinavisk värme. Butiksytan blir drygt 300 kvadratmeter och ligger i gatuläge och kommer erbjuda noga utvalda varumärken för dam och herr med fokus på kvalitet och långsiktigt mode.

I den nya butiken skapas en uppgraderad shoppingupplevelse med en mer påkostad och synligare inredning, vilket ger ett möblerat intryck där färger och material är väl valda för att välkomna kunden och samtidigt hålla under en längre tid. Här byggs en egen kostymavdelning ”suit shop” för att inspirera och förhöja upplevelsen för den manliga målgruppen.

- Vi har under en längre tid letat efter det bästa läget för ytterligare en MQ butik i centrala Göteborg och vi kan nu med stor glädje berätta att vi under våren 2024 öppnar på främsta affärsläge längs Kungsgatan - Göteborgs bästa shoppinggata. Jag är övertygad om att vårt fantastiska kunderbjudande tillsammans med vårt nya butikskoncept kommer komplettera det nyligen uppdaterade och intressanta utbudet på Kungsgatan, säger Ingvar Larsson VD MQ Marqet.

Tillsammans med ett noga utvalt sortiment erbjuder butiken även tjänster såsom MQ second hand, skrädderi, personal shopper, infärgningstjänsten 100B och Sneakerstvätten. Dessutom får smyckevarumärket Edblad samt sko- och accessoarmärket Blankens egna ytor som inspirerar och kommunicerar med den kvinnliga målgruppen.

MQ:s nya flaggskeppsbutik på Kungsgatan 53 planeras att öppna i april 2024.

Svenska MQ står för klassisk och tidlös design och har lång erfarenhet inom material, passformer och kvalitet. MQ har inspirerat kvinnor och män att utforska sin stil sedan 1957. MQ är destinationen för dig som värdesätter kvalitet och stil som håller över tid. Bolaget omfattar 90 butiker samt e-handel.

Jessica Clarin Lindberg

Presskontakt PR & mediekonsult Presskontakt 08-611 22 50

MQ är Sveriges största varumärkeskedja inom mode och erbjuder noga utvalt mode sedan 1957. MQ står för klassisk och tidlös design som håller över tid. Bolaget omfattar över 90 butiker samt e-handel, dessutom säljs MQ:s egna varumärken via Zalando i Europa. För mer information besök https://www.mq.se/

MQ Marqet AB