Ingvar Larsson, VD MQ Marqet

MQ öppnar flaggskeppsbutik mitt i Stockholm City

MQ fortsätter sin expansion och stärker sin position i Stockholm med en ny flaggskeppsbutik på drygt 400 kvadratmeter. Butiken är belägen i MOOD-gallerian med fasad mot Regeringsgatan och Mäster Samuelsgatan och blir den andra av sitt slag, efter Göteborgsöppningen senare i vår. Butiken inreds med nytt butikskoncept som andas tidlös design och skandinavisk värme.

Den nya butiken ligger i gatuläge och här skapas en inspirerande miljö för modeintresserade och blir en plattform för MQ att möta sina kunder. Här byggs en loungeyta, vilken blir en given mötesplats för MQ:s B2B samarbeten och kommer aktivt användas för lanseringar, events och sändningar av Live shoppings.

- Vi ser fram emot att öppna ytterligare en butik i Stockholm där vi ser en fin utveckling och stor efterfrågan från våra kunder. Vi gör denna satsning som ett led för att komma än närmare våra kunder, såväl i butik som online. Vårt nya butikskoncept har mottagits mycket väl och förmedlar med stor tydlighet vårt inbjudande och kvalitativa erbjudande, säger Ingvar Larsson, VD MQ Marqet.

Unikt för denna butik är att kunderna får uppleva hela MQ:s sortiment med fokus på plagg i tidlös design och hög kvalitet, vilket gör att plaggen kan leva länge i garderoben. Det breda utbudet i kombination med MQ:s tjänster såsom MQ Second Hand, skrädderi, personal shopper, infärgningstjänsten 100B och Sneakerstvätten är unikt på marknaden. Tjänsterna möjliggör för kunden att öka livslängden på redan existerande plagg – en viktig del för att bygga en långsiktig garderob.

- Vi är så glada att MQ öppnar i MOOD. Den nya butiken i bästa läge är en viktig pusselbit i shoppingerbjudandet och vi är säkra på att den kommer uppskattas mycket bland de som arbetar, besöker och rör sig i kvarteret, säger Cecilia Åkesson, centrumchef för MOOD.

MQ:s flaggskeppsbutik i MOOD-gallerian planeras att öppna hösten 2024.

MQ är Sveriges största varumärkeskedja inom mode och erbjuder noga utvalt mode sedan 1957. Bolaget omfattar över 90 butiker samt e-handel i Sverige. Dessutom säljs de egna varumärkena via Zalando i Europa.

Kategorier

MQ är Sveriges största varumärkeskedja inom mode och erbjuder noga utvalt mode sedan 1957. MQ står för klassisk och tidlös design som håller över tid och bolaget omfattar över 90 butiker samt e-handel.

Jessica Clarin Lindberg

Presskontakt PR & mediekonsult Presskontakt 08-611 22 50

MQ är Sveriges största varumärkeskedja inom mode och erbjuder noga utvalt mode sedan 1957. MQ står för klassisk och tidlös design som håller över tid. Bolaget omfattar över 90 butiker samt e-handel, dessutom säljs MQ:s egna varumärken via Zalando i Europa. För mer information besök https://www.mq.se/

MQ Marqet AB