MQ öppnar i Borås med nytt butikskoncept

MQ öppnar i Borås med nytt butikskoncept

Tidlös design, skandinavisk värme och flexibel inredning, det andas MQ:s nya butikskoncept. Inredningen ska skapa en arena för plaggen, lyfta kollektionerna och ge mervärde för kunden. Det ska vara lätt att navigera i butiken och kundvarvet ska vara tydligt och med inslag av inspiration ska kunden enkelt kunna hitta nya garderobshjältar.

Butiken är 285 kvadratmeter och är en av landets äldsta MQ butiker som huserat i samma lokal sedan 1988 och öppnar med nytt butikskoncept den 12 oktober. Målet med det nya konceptet är att kunna förändra och hålla jämna steg med utvecklingen både inom sortimentsbredd och samtidigt kunna ändra färger och material på inredningen. Ljuset i butiken är noga utvalt och lyfter samt förstärker sortimentet, där extra fokus lagts på speglarna för att ytterligare öka kundupplevelsen i butik.

- Vi har utgått ifrån vårt sortiment och målgrupp när vi valt material och färger i det nya konceptet, vilket kommer förhöja kundupplevelsen. Vi önskar att våra kunder ska vilja stanna länge hos oss när de kliver innanför dörrarna och när de lämnar butiken ha en känsla av att snart vilja komma tillbaka, säger Cecilia Wallsin Konceptchef MQ Marqet.

Med utgångspunkt att kunna erbjuda hög service är kassan och provrummen placerade på ytor i butiken som gör att kunden enkelt kan få ökad uppmärksamhet och personlig service. I butiken finns även digitala skärmar som är placerade på utvalda platser för att stärka en sömlös shoppingupplevelse.