MQ öppnar i Tyresö Centrum - VD Ingvar Larsson

MQ öppnar ny butik i Tyresö Centrum

Under 2023 satsar MQ på att utöka butiksnätet och under hösten öppnar en ny butik i Tyresö Centrum. Butiken kommer utformas med kedjans nya butikskoncept som andas skandinavisk och tidlös design med material i rostfritt stål, blandat med ljusa träslag och textilier. Shoppingupplevelsen ska vara avstressande och lättnavigerad med kunden i fokus.

MQ befinner sig i en expansiv fas och förutsatt rätt villkor och rätt läge finns planer på att öppna flertalet nya butiker under 2023/2024. Den lokala aspekten i handeln är viktig för MQ och nya butiken om 346 kvadratmeter kommer erbjuda hela sortimentet och tydliggöra kedjans tjänster såsom second hand, skrädderi, personal shopper, Sneakerstvätten etc.

- Vi fortsätter att etablera nya butiker och när det gäller Tyresö Centrum ser vi att denna handelsplats adderar stor relevans på ett lokalt plan. Närheten till våra kunder och en personlig relation har alltid varit viktigt för oss och detta är något som Tyresö Centrum också värnar om samt arbetar framgångsrikt med. Vi är på många sätt och vis en ”local hero”, där vårt erbjudande står för mode med kvalité - folkligt premium helt enkelt, säger Ingvar Larsson VD MQ Marqet.

Butiken ska inspirera kunden till en långsiktig och smart garderob, där inredningen ska synliggöra plagg och varumärken på ett inspirerande och tydligt sätt. Provrummen blir större än vanligt och placeras på bästa yta i butik, där ljuset i provrummen är väl genomtänkt. Butiken ska vara ett rum för alla.

Öppningen planeras till november 2023.