Nya sätt att fira i MQ MARQETs julkampanj

Nya sätt att fira i MQ MARQETs julkampanj

Att julen blir annorlunda i år har inte undgått någon, oavsett vilka restriktioner vi har att vänta. I MQ MARQETs julkampanj ’A Christmas Getaway’ följer vi paret som hittar nya sätt att fira och umgås.

I filmen som kampanjen kretsar kring får vi följa med till en stuga i skogen där jul- och nyårsfirandet utspelar sig. Frostkantade utflykter och glittrande tvåmannafester varvas med schackspel och videosamtal med familjen.

Agneta Tjust, marknadschef på MQ MARQET, berättar mer:

”Vi vill uppmuntra våra kunder att göra det bästa av situationen i dessa motiga tider. I år ses vi inte i några stora sällskap, men man kan vara nära, även om man är fysiskt långt ifrån varandra. Och det vilar ju alltid mycket press på våra axlar i samband med julen, men jag tror vi behöver ta den här tiden och göra den till vår egen. Våga varva ner. Vi på MQ MARQET vill underlätta julen för våra kunder, och på så sätt ge dem en möjlighet att ta vara på denna värdefulla tid.”

Kampanjen är framtagen i samarbete med Creative Director Anders Grahn från Pine Studios. Kompletterar gör även illustrationer skapade av Felicia Fortes, aktuell som vinnare av Publishingpriset i kategorin Print samt nominerad till Svenska Designpriset 2020 för sina illustrationer.

För mer information, kontakta:
Agneta Tjust, marknadschef