Mister French storsatsar inför sommaren och anställer två nya restaurangchefer

Mister French storsatsar inför sommaren och anställer två nya restaurangchefer

Åsa Lydmar och Herman Friberg tar nu över rodret på Mister French Stockholm. Duon kommer direkt börja sitt arbete med att utveckla restaurangen där mat och dryck är i fokus samt hela känslan på nöjesetablissemanget. En satsning mot den den självklara helheten man hade innan pandemin.

Mister French är en institution i Sveriges krogliv, att få utveckla och förädla detta till Stockholms självklaraste krog med ett oslagbart värdskap är otroligt motiverande. - Åsa Lydmar

Åsa är utbildad inom HR, har en master som marknadsekonom och har en gedigen bakgrund från restaurangbranschen. Hon har mer än 25 års erfarenhet från att både att driva och starta upp krogar. I bagagen har Åsa bland annat lyckosamma år från Berns, Strandvägen 1 och Lydmar Hotel. Herman kommer även han med lika mycket rutin som Åsa från branschen, där han bland annat arbetat för familjen Malmström/Cappelen på femstjärniga Hotel Diplomat och dess nya satsning boutiquehotellet Villa Dagmar. Herman är utbildad inom hotell & restaurang med speciell inriktning på service och dryck.

Mister French är under ständig förändring och med fin sommar framför oss dubblar vi kapaciteten med gäster, vilket är en både spännande och motiverande utmaning. - Herman Friberg

När Mister French nu går in i sin sommarkostym så dubblas antalet sittplatser. Mister French är en restaurang som står på flera ben och serverar lunch, brunch och middag. Krogen har en cocktailbar, utegård och ett nöjesliv till sent på kvällen varje dag i veckan. Som gäst kan du se fram emot flera olika gastronomiska satsningar, kända artister som uppträder live och härlig stämning sju dagar i veckan.

Regioner

Mister French Gruppen är ett av Sveriges ledande företag inom besöksnäringen. Vi har som ambition att skapa upplevelser och möten i den absoluta toppklass, där gästen ALLTID står i fokus.

Micke Trygg

Presskontakt Marketing Director +46 708 705 303

Exceptionella gästupplevelser och minnen som består.

Mister French Gruppen är ett av Sveriges ledande företag inom besöksnäringen. Gruppen har som ambition att skapa upplevelser och möten i den absoluta toppklass, där gästen ALLTID står i fokus.
Under Mister French Gruppens paraply finns idag flera starka varumärken med La Boca, F12, Mister French, Strandbryggan, Kallis och Wisby Strand i spetsen.

Med verksamheter i Stockholm, Åre och Visby skapar vi exceptionella gästupplevelser och minnen som består.

Mister French Gruppen
Skeppsbron 16