Wisby Strand sänker tröskeln och öppnar lunchrestaurang

Wisby Strand sänker tröskeln och öppnar lunchrestaurang

Wisby Strand byggdes för att vara en levande mötesplats, målbilden att ständigt uppdatera sin affär efter marknadens efterfrågan har mynnat ut i att öppna upp huset dagligen.

Sommarkrogen Strands Veranda som huserar i lokalerna sedan tidigare kommer att från den 6.e februari bli en året runt öppen restaurang. Till en början serveras lunch men framåt sommaren öppnas även kvällarna upp.

“Vi vill tillgodose behovet för en trevlig lunchrestaurang i området och i vårt strategiska arbete att bli en naturlig mötespunkt för Gotlänningarna är detta ett naturligt steg i rätt riktning”.

-säger André Persson som är driftschef på Wisby Strand

Wisby Strand har historiskt uppfattats som ett hus för endast större bokningar och kongresser. Nu tar man produkten vidare och skall verka som ett nav för Gotländska affärer. I samband med satsningen på lunch öppnar man nu upp möjligheterna för att boka mötes- och konferensrum även för mindre grupper och kortare dagar.

“Vi har märkt att både företag och privatpersoner har ett förändrat beteende både avseende kortare framförhållning samt en ökad efterfrågan på effektivare struktur och tillgänglighet. Det bemöter vi genom att öppna upp våra dörrar för mer möten mellan människor, matservering och enklare möjligheter till att boka mötesrum”

-säger Thomas Näsen som är utvecklingsansvarig på Wisby Strand

Wisby Strand är med sitt läge intill Almedalen och vackra utsikt mot havet en naturlig knytpunkt i Visby. I framtidens Wisby Strand kommer det successivt komma fler nyheter som tar huset och dess verksamheter i rätt riktning. För att veta mer, besöka wisbystrand.se eller kontakta Thomas Nässen på thomas@wisbystrand.se