”Stockholmsfluga” på turné till Mötesplats Lycksele

”Stockholmsfluga” på turné till Mötesplats Lycksele

Vårt populära koncept Brown bag lunch inledde årets Mötesplats Lycksele med fokus på hur sociala medier och andra digitala kanaler kan bidra till hälsofrämjande arbete.

Region Västerbotten skrev inför arrangemanget följande: ”Det är i samarbete med MSD och RISE som Mötesplats Lycksele har det stora nöjet att inleda sina konferensdagar med det så populära konceptet Brown bag lunch”. Därav Stockholmsflugan…

Konceptet bygger på att deltagarna lyssnar till ett antal föreläsare över lunch, något som blivit en återkommande aktivitet på kontoret i Stockholm. MSD har tillsammans med RISE genomfört Brown bag lunches sedan 2015 i Life Science klustret i Stockholm för att stimulera innovation.

Mötesplats Lycksele syftar till att vitalisera regionen, framtidssäkra dess attraktionskraft och vidareutveckla innovationsklimatet. Årets tema var ”Smart tillväxt” - ekonomisk och hållbar utveckling som baseras på samverkan, kunskap och innovation.

Björn Ingebrigtsen Strategic Accounts, efter genomfört arrangemang:

-”Det är roligt att få vara med och driva smart tillväxt i regioner och denna gång vara en del av Mötesplats Lycksele. Vår livsnerv är innovation och vi forskar och utvecklar för att hitta behandling och bot mot allvarliga sjukdomar. I samverkan genom pentahelix och tillsammans med smart-tech, high-tech och fin-tech går det snabbare. Det var glädjande att nu ta konceptet på turné och presentera Brown Bag Lunch Talks på Mötesplats Lycksele”.

Kristina von Sydow, Customer Solutions:

- ”Temat för lunchen var hur analoga, digitala kanaler och sociala möten kan bidra till spridningen av trovärdig information, bland annat inom vården. Brown Bag lunch på turné visar också på att vi når lyckade resultat när vi har ett nära samarbete mellan olika funktioner och team på MSD. Förhoppningsvis kan detta bli mer än en fluga och konceptet kanske får åka på turné till fler regioner.”

Under programmet för Brown bag lunch talade Anders Nystedt, Smittskyddsläkare i Region Norrbotten, Jens Bäck, Kulmed AB och Fredrik Nilbrink, RISE Interactive Umeå.

Efter brown bag lunchen fortsatte programmet med att Fredrik Reinfeldt klev upp på scenen.

Vår vision är att leda och utveckla innovationer för ett hälsosamt Sverige idag och imorgon. Vi är här för att ha en varaktig och positiv inverkan i Sverige och göra vårt yttersta för patienter här. Vi samarbetar med politiska företrädare, myndigheter, hälso- och sjukvården, akademin, patientorganisationer och andra företag för att driva förändring och fortsätta att flytta gränserna för vad som är möjligt att åstadkomma för patienter som behöver det. Vi är agila och motståndskraftiga och vet att det kräver mod, engagemang och integritet att skapa verkligt värde för patienter. Vi vill vara en testbädd för innovation och vetenskaplig expertis, öka vår kunskap och dela med oss av den. MSD fortsätter idag arbetet i forskningens absoluta framkant för att förebygga, behandla och bota bland annat cancer, infektionssjukdomar som HIV och Ebola samt nya djursjukdomar. Vi strävar efter att vara världens främsta forskningsintensiva biomedicinska företag. Vill du veta mer om oss? Besök www.msd.se, följ oss på Twitter, LinkedIn eller YouTube.

MSD