Digitalt kontrolltorn revolutionerar i vården

Digitalt kontrolltorn revolutionerar i vården

Revolutionera vårdsystemet – för framtidens generationer och digitala miljöer

Tisdag 4 juli kl 15-17 på Clarion Hotel Wisby

Gästtalare: James Scheulen, Johns Hopkins Medicine

Under Almedalsveckan sätter MSD fokus på digitalisering av vården. Digitalisering förenklar våra relationer med familj & vänner, arbete och samhällskontakter. Vi kommunicerar på nya sätt och har helt nya förväntningar på tillgänglighet och service i vården. Hur kan vi effektivisera styrmodellen av sjukvården och ta del av den digitala revolutionen genom nya modeller för tillgänglighet, vårdflöden, finansiering och behandling?

Medverkar gör:

Sofia Svanteson, entreprenör och civilingenjör, KTH, digitaliseringsexpert

James Scheulen, Emergency Medicine and Capacity Management, Johns Hopkins Medicine

Anders Lönnberg, regeringens life science samordnare

Moderator är journalisten, författaren och digital expert: Frida Boisen

Läs mer här och följ seminariet live här.

Innovationer har varit vår livsnerv i mer än 125 år. MSD är ett världsledande hälso- och sjukvårdsföretag som forskat fram mediciner och vacciner mot några av världens mest utmanande och allvarliga sjukdomar. Det är viktigt för oss att våra innovationer kommer till verklig nytta och ger människor en bättre hälsa, vilket är drivkraften i våra många engagemang i samverkan med akademin, vården och i den aktiva samhällsdebatten. MSD fortsätter arbetet i forskningens absoluta framkant för att förebygga, behandla och bota sjukdomar. Vi fokuserar på bland annat cancer, hjärt- och kärlsjukdomar, djursjukdomar, Alzheimers sjukdom och infektionssjukdomar som Hepatit C, Ebola och Hiv. MSD i Sverige är ett dotterbolag till Merck & Co. Inc, som har sitt huvudkontor i Kenilworth i New Jersey, USA. Vi finns i 140 länder där vi skapar lösningar tillsammans med våra kunder med våra receptbelagda mediciner, vacciner, biologiska behandlingar och djurläkemedel. Vill du veta mer om oss? Besök www.msd.se, följ oss på Twitter, LinkedIn eller YouTube.

Jenny Wahren

Vår vision är att leda och utveckla innovationer för ett hälsosamt Sverige idag och imorgon. Vi är här för att ha en varaktig och positiv inverkan i Sverige och göra vårt yttersta för patienter här. Vi samarbetar med politiska företrädare, myndigheter, hälso- och sjukvården, akademin, patientorganisationer och andra företag för att driva förändring och fortsätta att flytta gränserna för vad som är möjligt att åstadkomma för patienter som behöver det. Vi är agila och motståndskraftiga och vet att det kräver mod, engagemang och integritet att skapa verkligt värde för patienter. Vi vill vara en testbädd för innovation och vetenskaplig expertis, öka vår kunskap och dela med oss av den. MSD fortsätter idag arbetet i forskningens absoluta framkant för att förebygga, behandla och bota bland annat cancer, infektionssjukdomar som HIV och Ebola samt nya djursjukdomar. Vi strävar efter att vara världens främsta forskningsintensiva biomedicinska företag. Vill du veta mer om oss? Besök www.msd.se, följ oss på Twitter, LinkedIn eller YouTube.

MSD