Pressbilder från dagens Brown Bag Lunch Talks om digitalisering

Pressbilder från dagens Brown Bag Lunch Talks om digitalisering

Länk till sändningen: https://youtu.be/Z3CSUFsAiH4

Brown Bag Lunch Talks @ MSD i samarbete med RISE, 26 september 2019 kl. 11.30–13.00

Allt snack om digitalisering i Almedalen – menar vi allvar?

Alla som var i Visby under Almedals-veckan 2019 kan vittna om att digitalisering i vården var ett hett och frekvent diskuterat ämne på den politiska arenan. Men vad händer nu? Hur gör vi verkstad av värdefulla insikter och gemensamt mål? Bäst på e-hälsa 2025 och en innovativ och högkvalificerad vård i Sverige.

Medverkar i diskussionen gjorde:

Carolina Wallenius, Sverigechef, Cerner

Susanne Nordling (MP), regionpolitiker, Region Stockholm

Mathias Ekman, ansvarig industrisamarbeten Western Europe, Microsoft

Karina Tellinger, samordnare för ehälsa 2025, SKL

Anna Essén, Handelshögskolan Stockholm

Nicke Svanvik, innovations- & utvecklingsdirektör, Karolinska Universitetssjukhuset.

Firas Adla, ansvarig, Telia Healthcare

Agneta Aldor, chefsutredare, eHälsomyndigheten

Innovationer har varit vår livsnerv i mer än 125 år. MSD är ett världsledande hälso- och sjukvårdsföretag som forskat fram mediciner och vacciner mot några av världens mest utmanande och allvarliga sjukdomar. Det är viktigt för oss att våra innovationer kommer till verklig nytta och ger människor en bättre hälsa, vilket är drivkraften i våra många engagemang i samverkan med akademin, vården och i den aktiva samhällsdebatten. MSD fortsätter arbetet i forskningens absoluta framkant för att förebygga, behandla och bota sjukdomar. Vi fokuserar på bland annat cancer, hjärt- och kärlsjukdomar, djursjukdomar, Alzheimers sjukdom och infektionssjukdomar som Hepatit C, Ebola och Hiv. MSD i Sverige är ett dotterbolag till Merck & Co. Inc, som har sitt huvudkontor i Kenilworth i New Jersey, USA. Vi finns i 140 länder där vi skapar lösningar tillsammans med våra kunder med våra receptbelagda mediciner, vacciner, biologiska behandlingar och djurläkemedel. Vill du veta mer om oss? Besök www.msd.se, följ oss på Twitter, LinkedIn eller YouTube.

Vår vision är att leda och utveckla innovationer för ett hälsosamt Sverige idag och imorgon. Vi är här för att ha en varaktig och positiv inverkan i Sverige och göra vårt yttersta för patienter här. Vi samarbetar med politiska företrädare, myndigheter, hälso- och sjukvården, akademin, patientorganisationer och andra företag för att driva förändring och fortsätta att flytta gränserna för vad som är möjligt att åstadkomma för patienter som behöver det. Vi är agila och motståndskraftiga och vet att det kräver mod, engagemang och integritet att skapa verkligt värde för patienter. Vi vill vara en testbädd för innovation och vetenskaplig expertis, öka vår kunskap och dela med oss av den. MSD fortsätter idag arbetet i forskningens absoluta framkant för att förebygga, behandla och bota bland annat cancer, infektionssjukdomar som HIV och Ebola samt nya djursjukdomar. Vi strävar efter att vara världens främsta forskningsintensiva biomedicinska företag. Vill du veta mer om oss? Besök www.msd.se, följ oss på Twitter, LinkedIn eller YouTube.

MSD