Pressmeddelande -

MSI går officiellt in på marknaden för bärbara arbetsdatorer - Introducerar även ny logotyp

MSI utökar sitt sortiment genom att lansera nya "Business & Productivity" -serien, som drivs av 11: e generationens Intel®-processorer.

Micro-Star International (MSI), teknik- och laptop-jätten, debuterade sin helt nya serie "Business & Productivity" : Summit, Prestige och Modern-serien. Företaget avslöjade också sin nya, minimalistiska och moderna logotyp för det nya sortimentet. Denna djärva nya riktning är en viktig milstolpe för MSI.

- "Jag tror att många ser ny hårdvara som en kostnad, och det är därför intressant att lansera den här linjen av datorer. Som inköpare så avväger jag själv ofta alternativkostnader, slutsatsen brukar bli att ökade intäkter börjar i sunda investeringar",  berättar Patrik Thorell, Senior Marketing & Communication Officer på MSI Norden. "Att investera i laptops som levereras komplett med sin egen IT-avdelning samt anti-hacking-avdelning, så kan man säga att man fått tillbaka inköpspriset i sparade kostnader. Det är perfekt för små och medelstora företag."

De nya komponenter som används i MSI Summit-serien kommer kunna leverera upp till 6 gånger högre prestanda enligt INTEL (INTC, NASDAQ)

"På så sätt kan Summit-serien också öka en verksamhets effektivitet och produktivitet, vilket kan frigöra stora mängder rörelsekapital för många behövande företag. Det är riktigt spännande att kunna erbjuda denna typen av utrustning, just nu", avslutar Patrik.

Den nya serien innehåller också en av de första bärbara datorerna certifierade med Intels Evo-plattform, vilket är en indikation på avancerad effektivitet och bättre mobilitet. MSI lanserar denna lösningen i sin nya modell Prestige 14 Evo.

Förutom arbetsdatorer, presenterade MSI även en banbrytande modell i sin gaming-serie; MSI Stealth 15M. Modellen tar över titeln som världens tunnaste 15-tums bärbara gaming-dator. Samtliga modeller som presenterats är utrustade med den senaste 11: e generationens Intel®-processor, vilket tillför det nya sortimentet en imponerande effektivitet och prestanda– något företaget tror är högst välkommet då fler och fler tjänstemän jobbar på distans.