Foto: Matilda Hallander

MTA Production I Samarbete Med The Real Group - 40 År På Scenen!

The Real Group har under sina nu 40 år på scenen kommit att bli synonymt med vokalmusik i världsklass. Med fem distinkta röster och ett unikt gemensamt sound har den hyllade gruppen sedan starten 1984 gjort drygt 3000 konserter världen över, släppt 24 kritikerrosade album och ständigt utmanat gränserna för vad som kan åstadkommas med rösten som enda instrument.

Utöver sina egna framträdanden har gruppen delat scen med namn som Barbara Hendricks, Anni-Frid Lyngstad (ABBA), George Martin (The Beatles), Povel Ramel, Trots Thielemans, Esbjörn Svensson och Lisa Nilsson med flera. I gruppens historia finns också bland annat framträdanden på invigningen av Fotbolls-VM 2002 i Sydkorea/Japan, drottningens födelsedagsfirande och en egen TV-show på TV4 (Röster med Gäster).

Publiken kan förvänta sig nya och gamla hits - en unik konsertupplevelse med den mänskliga rösten i fokus, där repertoaren rör sig sömlöst mellan humor och allvar. Möt Clara Fornander, Joanné Nugas, Johannes Rückert Becker, Axel Berntzon och Daniele Dees i ett spännande, genre-överskridande program i The Real Groups patenterade a cappella-stil.

”En konsert med ett tjugofyra-karats artisteri”
- Per Runesson, Folkbladet

"The Real Groups musicerande ligger på en så hög nivå att det vore futtigt att bedöma dem enligt en i förväg uppgjord ideologi eller mall.”
- Gunnar Ekermo, Corren

The Real Group bokas nu för sommaren 2024.