Blue Christmas blir Grå jul när turnéaktuella Fröken Elvis tolkar Elvis på nya jul-singeln

”Nu är det jul och snöflingor faller. Snart blir det sill och nubbe och Kalle.
Din jul är vit och komplett, den är säkert helt perfekt. Fast jag har det grått och trist på julen”

Bandet har gjort det igen, lyckats få rättigheter till att översätta en av tidernas mest kända låtar, Elvis legendariska jullåt. ”Blue Christmas” blir till "Grå jul" och med en humoristisk, underfundig text placeras låten i Sverige idag.

Idag 4 november släpper Fröken Elvis sin nya julsingel Grå jul där de har arbetat om originalmusiken och adderat det omisskännliga Fröken Elvis-soundet.

I december åker bandet ut på sin årliga julturné. Fröken Elvis Jul har hunnit bli något av en tradition för många när bandet i år ger sig ut i december-Sverige för sin tredje julturné. Det blir även detta året tolkningar av både traditionella julsånger och modernare jullåtar, Elvis bästa låtar på svenska och mer musik från bandets alla tre skivor. Publiken kommer känna igen sig, men det bjuds också på nya godbitar och överraskningar…

Turnédatum:
1 dec Eskilstuna Teatern
2 dec Södertälje Estrad
3 dec Nyköping, Culturum
15 dec Gävle Teater
16 dec Norrköping, Flygeln
17 dec Malmö, Palladium
18 dec Göteborg, Stenhammarsalen
21 dec Stockholm, Scalateatern

Fröken Elvis Jul presenteras av MTA Production, Programbolaget och Monarch Music.

Fröken Elvis har blivit ett av våra mest älskade liveband. Med utsålda turnéer och publikrekord har de gett nästan 300 konserter över hela Sverige. Med deras genuina värme och humor låter Fröken Elvis publiken lyssna till svenska, träffande texter i lekfulla arrangemang där hela känslospektrat och spelglädjen ges utrymme, både på skiva och på scen.