FRÖKEN ELVIS JUL – en tradition vi inte vill vara utan

FRÖKEN ELVIS JUL – en tradition vi inte vill vara utan

En kväll med humor, värme, lite allvar och en jädrans massa instrument! Fröken Elvis populära julturné blir i år den fjärde upplagan, och har blivit till en kär tradition för både publiken och för bandet.

- Det är nått extra magiskt med just julturné! säger Camilla Fritzén, leadsångerska. Som att vi får bjuda hem publiken till vårt vardagsrum och fira jul tillsammans. Det har blivit som en decembertradition som vi inte vill vara utan.

Om du tänker dig att du har ett band med dina bästa vänner, ni klickar både musikaliskt och har samma smak för gott fika. Där har du Fröken Elvis! Det populära bandet ger sig återigen ut i december-Sverige med sin uppskattade julföreställning. Det blir tolkningar av både traditionella julsånger och modernare jullåtar, Elvis bästa låtar på svenska och mer musik från bandets alla tre skivor.

Fröken Elvis har sedan debutalbumet ”Elvis på svenska” (2015) översköljts av lovord och förfrågningar. Bandet har slagit flera publikrekord och spelat på allt från festivaler och folkparker till teatrar och konserthus, både i Sverige och Finland, men även i USA, England, Färöarna och Marocko (!). Publiken har knockats av deras spel och stämsång och fastnat för deras varma och egna sätt att behandla giganter – oavsett om deras namn är Bach eller Elvis. Förra året släpptes deras tredje studioalbum, ”Fröken Elvis & GIGANTERNA”. Nästa år firar de 10årsjubileum som band.

Det mesta gör att man häpnar; de finurliga texterna, de starka arrangemangen och en bedövande musikalisk skicklighet. // Musikmagasinet LIRA

Mästerliga melodimakare i vinnande koncept. // Kulturbloggen

Turnédatum:

3 dec Eskilstuna Teater

7 dec Gävle Teater

8 dec Uppsala Katalin

14 dec Norrköping Flygeln

15 dec Göteborg Stenhammarsalen

17 dec Stockholm Scalateatern

Fröken Elvis Jul presenteras av MTA Production i samarbete med Programbolaget & Monarch Music.