Ikväll startar Fröken Elvis sin julturné med - med en jädrans massa instrument!

Ikväll startar Fröken Elvis sin julturné med - med en jädrans massa instrument!

Fröken Elvis är tillbaka med en ny svängig julturné! Start ikväll i Eskilstuna och avslutning i Stockholm den 21 dec. Det bjuds på humor, värme, lite allvar och en jädrans massainstrument!

Fröken Elvis Jul har hunnit bli något av en tradition för många när bandet i år ger sig ut idecember-Sverige för sin tredje julturné. Det blir även detta året tolkningar av bådetraditionella julsånger och modernare jullåtar, Elvis bästa låtar på svenska och mer musikfrån bandets alla tre skivor. Publiken kommer känna igen sig, men det bjuds också på nyagodbitar och överraskningar... Den 4 november släppte bandet sin nya singel ”Grå Jul”: Elvis Presleys klassiker ”Blue Christmas” som fått en svensk text och ny kostym i sann FrökenElvis-anda.

Fröken Elvis har sedan debutalbumet ”Elvis på svenska” (2015) översköljts av lovord ochförfrågningar. Bandet har slagit flera publikrekord och spelat på allt från festivaler ochfolkparker till teatrar och konserthus, både i Sverige och Finland, men även i USA, England,Färöarna och Marocko (!). Publiken har fastnat för deras varma och egna sätt att behandlagiganter som Bach, Mozart och Elvis, och knockats av deras spel och stämsång. I februarisläpptes deras tredje studioalbum, Fröken Elvis & GIGANTERNA, och bandet har hunnitmedverka i både SVT:s Go ́ kväll och i Bingolotto i TV4.

Det mesta gör att man häpnar; de finurliga texterna, de starka arrangemangen och enbedövande musikalisk skicklighet.
// Musikmagasinet LIRA

Mästerliga melodimakare i vinnande koncept.

// Kulturbloggen

Fröken Elvis är så musikaliska, ekvilibristiska, roliga, dramatiska, kluriga, modiga,engagerade så hälften vore nog. De hör verkligen hemma bland giganterna!
// Se Hit!

Turnédatum:

1 dec Eskilstuna Teatern

2 dec Södertälje Estrad

3 dec Nyköping, Culturum

15 dec Gävle Teater

16 dec Norrköping, Flygeln

17 dec Malmö, Palladium

18 dec Göteborg, Stenhammarsalen

21 dec Stockholm, Scalateatern

Fröken Elvis Jul 2022 presenteras av Programbolaget, Monarch Music och MTA Production.