Mikael Bramstedt. Foto: Tom Goren

"Mannen bakom Swish tar sin teknik ut i världen" - Dagens Industri gör stort personporträtt av BlueBarricades grundare Mikael Bramstedt

Idag uppmärksammas Stockholmsbolaget BlueBarricade Blockchain Technology AB av Dagens Industri med ett stort personporträtt av grundaren Mikael Bramstedt. Artikeln är publicerad i tidningens fysiska upplaga, såväl som på nätet. Läs den här: https://www.di.se/nyheter/mannen-bakom-swish-tar-sin-teknik-ut-i-varlden/

I artikeln av journalisten Jill Bederoff berättar Bramstedt sin historia. Han förklarar vilka tankegångar som ligger bakom företagets framgångar så här långt, samt avslöjar lite av vad som kommer att hända i framtiden. BlueBarricade introducerar ett stort teknologiskt framsteg i form av ett globalt bank-ID vilket möjliggör för "mannen bakom Swish" (som det står i artikelns rubrik) att ta sin teknik ut i världen.

”I Sverige bygger ju bank-id på personnummer men vi använder en hashtag istället som blir personlig, som ett DNA”, säger Mikael Bramstedt till Dagens Industri.

Vid sidan av Mikael Bramstedt och Lars Bäck - som grundade BlueBarricade tillsammans 2018 - har företaget cirka 130 aktieägare. Nu öppnar man upp för fler, samt planerar att offentliggöra ytterligare nyheter inom kort.

För kontakt och mer information:
Daniel Josefsson, kommunikatör, MTA Communication

press@bluebarricade.com

För att komma till BlueBarricades pressbilder, klicka här:

Josefine Rosén

Presskontakt Production Manager +46 70 009 95 25