Prins Svart släpper singel och presenterar Mats Levén som ny sångare i bandet

Prins Svart släpper singel och presenterar Mats Levén som ny sångare i bandet

Den 27:e november släpper Prins Svart singeln “Speglar och Dimma”, det första smakprovet från det kommande albumet ”Sanning och Makt”, som släpps våren 2021.

Prins Svart kan stolt meddela att Mats Levén (ex-Candlemass, Yngwie Malmsteen, Skyblood) är ny sångare i bandet och därmed inleds en ny epok för bandet!

Henrik Bergkvist säger: “Mats är Sveriges bästa sångare och vi är oerhört stolta över att få välkomna in honom som svart prins! Året som gått har varit surrealistiskt på många sätt, men vi har ändå fått lära känna varandra musikaliskt och personligt på vägarna och i studion. Vad som började som en väntjänst har under året utvecklats till sant kamratskap och vi spänner bågen så högt vi kan inför nästa albumsläpp!”

Matssäger:”Cirkeln är sluten, efter drygt 30 år och 50 engelskspråkiga plattor i bagaget så får jag sjunga på svenska i ett grymt bra rockband- Prins Svart! Just nu lägger vi ned all vår energi på nya plattan som kommer 2021 - ses snart!”

“Speglar och Dimma” är ute på Spotify den 27:e November!

Prins Svart är en svensk superrockgrupp med rötter i Candlemass, Yngwie Malmsteen, Grand Magus, Tiamat och The Poodles. Sedan 2018 har gruppen släppt 3 fullängdsalbum, varav det senast ”Under Jord” från i år hyllades bland annat av Nöjesguiden och Rocknytt.

Prins Svart består av:

Mats Levén (sång)