MTRX värvar CCO och Head of Service Delivery

MTRX värvar CCO och Head of Service Delivery

Nu värvar MTRX två nya ledningsgruppsmedlemmar; Madelene Josephson som ny Chief Commercial Officer och Henrik Rasin som ny Head of Service Delivery. Madelene har gedigen erfarenhet inom marknadsföring, sälj, kommunikation och brand management från flera framstående bolag. Henrik Rasin kommer senast från MTR Tunnelbanan där han har varit områdeschef och ansvarig för verksamhetsutveckling.

- Jag är naturligtvis väldigt glad för att vi har lyckats attrahera Madelene och Henrik till MTRX. Vi är i en utmanande tid men står samtidigt i startgroparna för en offensiv satsning på det hållbara resandet och det är en spännande tid för tågbranschen. Vi kommer att fortsätta att satsa fullt ut på resenärsupplevelsen och vi ser fram emot en intensiv tid framöver då resandet återkommer. Både Madelene och Henrik med sina respektive erfarenheter kommer att fylla viktiga roller för oss i vår strävan att möta kundens förväntningar, säger Joakim Sundh, vd på MTRX.

På MTRX har Madelene ansvar över det kommersiella teamet och det övergripande ansvaret för alla kommersiella aktiviteter inklusive prissättning, marknadsföring, sälj och kommunikation.

- Jag är så glad över att nu vara ombord på Sveriges bästa tågbolag. Som Joakim säger är tiderna utmanade men jag är övertygad om att vi på MTRX, genom att ständigt utveckla kundupplevelsen, står väldigt starka. Våra mål är högt satta och tillsammans med kollegorna på MTRX ska vi få fler att upptäcka hur härligt det är att resa med oss. En tågresa med oss är ett smart sätt att resa på, säger Madelene Josephson.

Som Head of Service Delivery har Henrik det övergripande ansvaret för alla insatser kopplat till kundupplevelsen på MTRX, inklusive ombordpersonal, kundservice och cateringaffär.

- Att få chansen att vara med och bidra till den fortsatta utvecklingen av kundupplevelsen på ett av Sveriges mest innovativa företag gör mig både glad och stolt. Det är med stor ödmjukhet och höga förväntningar jag nu ser fram emot att tillsammans med alla kollegor på MTRX fortsatta resan mot ännu fler och mer nöjda kunder ombord på Sveriges finaste tåg, säger Henrik Rasin.

Madelene och Henrik har båda tillträtt sina roller.