Årets trofé för SM i Ordvitsar 2023

Humor i hög hastighet när MTRX arrangerar deltävling av SM i Ordvitsar ombord

Det blir snabbtänkta skämt och humor i höghastighetsformat när tågbolaget MTRX arrangerar en exklusiv deltävling av SM i Ordvitsar ombord. En av vagnarna fylls med tävlande som överträffar varandra i ordvitsandets ädla konst och en publik som utser vem som lyckas bäst. Deltävlingen rullar i väg lördagen den 22 april, helgen innan finalen i Stockholm. Biljettförsäljningen släpps idag, 3 mars.

Humorevenemanget SM i Ordvitsar får en ny och annorlunda deltävling i år. Efter att tidigare arrangerat framträdanden i Sveriges största städer hålls nu en tävling längst rälsen mellan dem. MTRX snabbtåg från Göteborg till Stockholm runt lunchtid lördag 22 april kommer nämligen vara en resa utöver det vanliga.

- Det ska verkligen bli kul att välkomna SM i Ordvitsar ombord! Förutom en resa fylld med humor finns det en snabbtänkthet och kreativitet som jag tror att publiken kommer älska. Vi får alltid energi av att ha evenemang på tåget och att göra resan till mer än transport är vad vi lever efter. SM i Ordvitsar var något vi verkligen ville jobba med och vi ser med pirrig förväntan fram emot detta, säger Maria Hofberg, kommersiell chef på MTRX.

Deltagarlistan och mer detaljer presenteras närmare avgång då arrangörerna inte vill berätta för mycket ännu. Sex inbjudna deltagare kommer att tävla inför den lilla men dedikerade publiken som röstar fram en vinnare. Med ytterst begränsade platser ombord i vagnen hoppas arrangörerna underhålla en härlig blandning av gamla och nya fans med något unikt och skruvat.

- Det här blir första gången vi tar tävlingen från scenen till en helt ny arena. Varken vi eller medresenärerna vet nog riktigt vad de ska förvänta sig, det blir en del av tjusningen. Då eventet är litet och intimt är vi övertygade om att vi både kan behålla det som gör SM i Ordvitsar speciellt och addera en helt ny upplevelse. Det bli en unik och underhållande resa, det är vi säkra på, säger Pontus Ströbaek, medgrundare och arrangör till SM i Ordvitsar.

Biljetterna finns ute för försäljning på MTRX hemsida från och med idag 3 mars och är begränsade till ett mindre antal.

Om SM i Ordvitsar x MTRX

Resa: Göteborg-Stockholm