​MTRX återlanserar direktlinje mellan Göteborg och Arenastaden

​MTRX återlanserar direktlinje mellan Göteborg och Arenastaden

Den 2 mars 2020 förlängde MTRX sin tågförbindelse till Solna Station för att hjälpa fler resenärer med smidigt resande mellan Göteborg och Arenastaden. Efter vårens fina respons återlanserar nu MTRX linjen efter att Covid-19 medfört ett uppehåll. Nu hoppas man att ännu fler affärsresenärer kommer välja tåget för sina resor mellan Göteborg och Solna.

Antalet företag och arbetsplatser i Arenastaden ökat markant de senaste åren. Flera av landets största arbetsgivare som SEB, Telia Company, Siemens och Vattenfall har förlagt hela eller stora delar av sin verksamhet här och det finns redan nu över 22 000 arbetsplatser i Arenastaden. Medan kommunikationer med kollektivtrafiken är goda har det hittills saknats möjlighet att åka direkt från Arenastaden till Göteborg. Efter vårens lyckade start fortsätter nu MTRX att hjälpa affärsresenärer med bas i Arenastaden att välja det hållbara resealternativet, tåg, för sina resor mellan Stockholm och Göteborg.

- Vi är väldigt glada att återigen kunna erbjuda alla resenärer mellan Göteborg och Arenastaden i Solna en direktförbindelse. Vi hoppas att de affärsresenärer som behöver resa i dessa Covid-19 tider uppskattar möjligheten att resa direkt och klimatsmart mellan Göteborg och Arenastaden, säger Mats Johannesson, VD på MTRX.

Tågtider för resor mellan Göteborg och Solna:

Göteborg-Solna
Avresa kl 05:50 med ankomst kl 09:11 (mån-tis)
Avresa kl 07:55 med ankomst kl 11:26 (tor)

Solna-Göteborg
Avresa kl 17:33 med ankomst kl 21:05 (mån-tor)

Biljetter finns till försäljning på mtr.se och genom affärsresebyråer.

MTRX erbjuder sedan 2015 den bästa tågupplevelsen mellan Stockholm och Göteborg. Vi vill ge dig ett tryggt, smart och personligt resande i arbetet eller privat. Därför erbjuder vi resor med högst punktlighet, bra priser och en överlägsen serviceupplevelse. Vi har blivit utsedda till Sveriges bästa tågbolag fem år i rad enligt Svenskt Kvalitetsindex.

Vi reser med dig

MTRX är en del av MTR Nordic Group som består av dotterbolagen MTR Tunnelbanan, MTR Tech, MTRX, MTR Pendeltågen och det nordiska moderbolaget MTR Nordic, som i sin tur är ett helägt dotterbolag till MTR Corporation Ltd (UK) med säte i London och ingår i den globala MTR-koncernen.