MTRX hoppas på pandemifritt resande till västkusten i sommar – nu släpps biljetterna till försäljning

MTRX släpper nu sina alla sina sommarbiljetter inklusive direkttåg från Stockholm till destinationerna Varberg, Falkenberg, Halmstad, Laholm och Båstad. Efter mer än ett år av pandemi och reserestriktioner hoppas nu MTRX att återigen kunna få semestertörstande svenskar att tryggt och säkert utforska sommarsverige på västkusten.

Jag och alla kollegor är oerhört taggade på att återigen få visa upp våra fina tåg och utmärkta service för resenärer som i sommar återigen får möjlighet att tryggt och säkert resa direkt med oss hela vägen mellan Stockholm och Båstad. Vi hoppas verkligen att fler tar tillfället i akt att utforska vad vår fina västkust har att erbjuda i sommar, säger Joakim Sundh, vd på MTRX.

Med tanke på de restriktioner och säkerhetsåtgärder som vidtagits hoppas nu MTRX kunna hjälpa semestertörstande gäster att resa tryggt och säkert i Sverige i sommar, nu när utlandsresandet inte är möjligt i samma utsträckning. MTRX hoppas därmed att fler får upp ögonen för Sveriges Riviera, Hallandskusten, och att man nödvändigtvis inte behöver ta sig utanför Sveriges gränser för att få breda sandstränder och härligt semesterliv.

- Vi är jätteglada över att MTRX även denna sommar valt att köra sin direktlinje ner till Båstad. Här väntar Sveriges Riviera med kritvita stränder, restauranger i sanden och stora möjlighet för en aktiv semester. Vi är glada över att kunna ge fler chansen att njuta av en riktigt härlig sommarsemester, berättar Annika Borgelin, destinationsansvarig på Båstad Turism och Näringsliv.

MTRX följer fortsatt Folkhälsomyndighetens rekommendationer och har vidtagit flera åtgärder för att minska smittspridningen såsom till exempel flexibla biljetter, begränsat med platser ombord, gratis munskydd och utökad städning ombord, samt ändrade serveringsrutiner i caféet. Fler initiativ kan tillkomma baserat på nya eller uppdaterade rekommendationer från myndigheterna.

Information om direktlinjen mellan Stockholm och Båstad

Period: 10 juli – 22 aug
    Pris: Stockholm till Båstad fr 329 kr, Laholm fr 309 kr, Halmstad fr 289 kr, Falkenberg fr 269 kr och Varberg fr 239 kr per person
    Restid Stockholm – Båstad: ca 5 timmar och 15 minuter

Resor finns som vanligt att köpa på mtr.se.