Forssell: Transport kör med sverigedemokratisk retorik

Moderata Ungdomsförbundet Pressmeddelande – Transport verkar inte sky några som helst medel för att stoppa utländsk konkurrens. Lögnkampanjer som bygger på människors fördomar brukar vara förbehållet riktigt obehagliga krafter. Det finns ingen skillnad på den retorik Transport använder och Sverigedemokraternas. Det säger Johan Forssell, förbundsordförande i Moderata Ungdomsförbundet, med anledning av TV4:s avslöjande om Transports lögnkampanj mot utländska lastbilschaufförer. – Återigen visar ett LO-fack upp en obehaglig syn på andra européer. Utan några belägg blir utländska yrkesmän utpekade som tjuvar, smugglare och hallickar bara för att de inte är svenskar. Transport måste be om ursäkt, fortsätter Forssell. – För svenska åkare är det inte utländsk konkurrens som är problemet, utan de höga svenska skatterna. Facket borde kräva lika villkor istället för att ställa människor mot varandra, avslutar Forssell För mer information: Henrik Nerlund Pressekreterare 08-676 81 52 0736-82 81 52 henrik.nerlund@moderat.se