Ung Allians besöker Skåne 22 maj

MUF, LUF, KDU, CUF Pressinbjudan 2006 05 19 Ordförandena för alliansens fyra ungdomsförbund besöker på måndag för första gången Skåne gemensamt. Syftet med den gemensamma resan är att diskutera ungas situtation på arbetsmarknaden med skånska ungdomar och småföretagare. - I Skåne finns det både många goda exempel och ett stort utanförskap. Därför vill vi besöka de platser där ungdomar är och prata med dem om våra förslag mot ungdomsarbetslösheten. En ny regering gynnar både unga jobbare på McDonalds, gynasieelever och studenter, säger Johan Forssell (MUF), Fredrik Malm (LUF), Ella Bohlin (KDU) och Fredrick Federley (CUF). Program Malmö 10:30-11:30 Besök och praktik på McDonalds, Gustav Adolfs torg. McDonalds är ett företag där många unga har sitt första arbete. Möte med Franchaistagare och unga anställda. Plats: McDonalds, Gustav Adolfs torg Helsingborg 14:30-15:30 Besök på Tycho Braheskolan. Möte med gymnasieelever. Frågestund. Plats: Tycho Braheskolan, Studievägen 4 Kristianstad 17:30-18:30 Besök på Restaurang Kaspers. Möte med småföretagare och studenter. Frågestund. Plats: Restaurang Kaspers, V. Storg. 22 Välkommen! För mer information: Henrik Nerlund Pressekreterare MUF 0736-82 81 52 henrik.nerlund@moderat.se Per Jodenius Pressekreterare LUF 0708-54 90 30 per.jodenius@liberal.se Fredrik Hardt Pressekreterare KDU 08-723 25 33 fredrik@kdu.se Marie Wickberg Pressekreterare CUF 08-617 38 68 marie.wickberg@centerpartiet.se