Ulrika Lindström Oskarsson, VD MUM Group.

En av Sveriges Bästa Arbetsplatser 2023 - Tech & Managementkonsultbolaget MUM Group är med på listan.

MUM Group har för första gången placerat sig på listan för Sveriges Bästa Arbetsplatser som nummer sex i kategorin små organisationer.

Under de senaste fem åren har MUM Group varit certifierade som ett Great Place to Work bolag och har kontinuerligt förbättrat sina resultat i den årliga medarbetarundersökningen genom att konsekvent och målmedvetet arbeta med att utveckla bolagets värderingar och företagskultur.

En Great Place to Work-certifiering bygger på resultatet från medarbetarenkäter där medarbetare utvärderar sina arbetsgivare när det kommer till ledarskap, rättvisa, jämställdhet, tillit, respekt och gemenskap. Årligen nomineras företag i tre kategorier; små, medelstora och stora organisationer, till listan Sveriges Bästa Arbetsplatser.

Trygga, nöjda och stolta medarbetare är en grundförutsättning för att bygga ett starkt erbjudande och skapa bestående affärsvärde. Sedan starten 2015 har det varit MUM Groups övertygelse om att när kunder och konsulter är mer än nöjda ger det positiva effekter på affärsresultatet vilket visas genom att omsättningen ökade med en tredjedel förra året och att resultatet mer än fördubblades i början av året.

- Jag är så glad och stolt över det här priset. Min roll som VD är att driva tillväxt genom en tydlig företagskultur och tydliga värderingar. På så sätt lägger vi grunden till goda affärsresultat. Jag vill passa på att tacka alla våra kunder som såklart bidragit till detta. Vi har förtroendet att genomföra kvalificerade uppdrag ute hos kunderna - då trivs vi som bäst, säger Ulrika Lindström Oskarsson, VD MUM Group.

Great Place to Work är ett analys- och konsultföretag som varje år undersöker arbetsplatskulturen för 19,8 miljoner medarbetare i 106 länder. Svenska företag som är certifierade som ett Great Place to Work företag har lägre personalomsättning, lägre sjukfrånvaro och högre vinstmarginal än det genomsnittliga svenska företaget.