MUM Group i toppen bland Sveriges bästa arbetsplatser

MUM Group i toppen bland Sveriges bästa arbetsplatser

MUM Group har klivit upp på prispallen! Vi är glada och stolta över att vi har uppnått vår högsta placering någonsin på listan över Sveriges Bästa Arbetsplatser. För första gången har MUM Group rankats som nummer tre bland små organisationer.

En Great Place to Work-certifiering bygger på resultatet från medarbetarenkäter där medarbetare utvärderar sina arbetsgivare när det kommer till ledarskap, rättvisa, jämställdhet, tillit, respekt och gemenskap. Årligen nomineras företag i tre kategorier; små, medelstora och stora organisationer, till listan Sveriges Bästa Arbetsplatser.

Sedan 2019 har MUM varit Great Place to Work-certifierade och genom åren har MUM kontinuerligt förbättrat sina resultat genom att konsekvent och målmedvetet arbeta med att utveckla bolagets värderingar och företagskultur. Frukten av detta arbete har också synts i rankingen över Sveriges bästa arbetsplatser där MUM klättrat uppåt och nu nått en topplacering bland de allra främsta. MUM klev också in i den exklusiva skaran Hall of Fame för att ha kvalificerat sig som en av Sveriges bästa arbetsplatser i över fem år i rad.

Trygga, nöjda och stolta medarbetare är en grundförutsättning för att bygga ett starkt erbjudande och skapa bestående affärsvärde. Sedan starten 2014 har det varit MUM Groups övertygelse om att när kunder och konsulter är mer än nöjda ger det positiva effekter på affärsresultatet.

- Det här är ett kvitto på att det vi arbetar för varje dag ger resultat. Vi är övertygade om att tillväxt drivs genom en etablerad kultur och värdegrund. Och vi gör det tillsammans. Att skapa en bra företagskultur är inget som man bara kan besluta om i en ledningsgrupp, den behöver utvecklas varje dag, både inom företaget och när vi är ute på våra uppdrag. Jag vill passa på att tacka alla våra kunder som såklart bidragit till detta. Vi har förtroendet att genomföra kvalificerade uppdrag ute hos kunderna - då trivs vi som bäst, säger Ulrika Lindström Oskarsson, VD MUM Group.

Great Place to Work är ett analys- och konsultföretag som varje år undersöker arbetsplatskulturen för 19,8 miljoner medarbetare i 106 länder. Svenska företag som är certifierade som ett Great Place to Work företag har lägre personalomsättning, lägre sjukfrånvaro och högre vinstmarginal än det genomsnittliga svenska företaget.