Add-more återvänder till Örebro under Live at Heart.

Managementfirman Add-more kommer samarbeta med SceniT i Örebro under festivalen Live at Heart den 6,7 och 8 September.  Add-more  kommer bidra med sitt stora kontaktnät inom musikindustrin för att bjuda in kunnigt musikbranschfolk till festivalen. Live at Heart ger en utmärkt möjlighet för personer från branschen att upptäcka ny musik och se vilken livestad Örebro faktiskt är.

Add- more ägs av Åsa Nylén, Ulrika Holmberg och Peter Åstedt. Peter är född och uppväxt i Örebro och var aktiv i den blommande musikscenen i Örebro under 90-talet där han som 13-åring startade sitt första skivbolag. Sedan dess har han jobbat världen runt med musik både som skivbolag, förlag, management och på livesidan.

-          Det är otroligt roligt att få göra något i sin hemstad. Dessutom att få göra det på en sådan kreativ och fantastisk festival som Live at Heart gör det nästan lite nervöst, säger Peter.

Idag jobbar han med multinationella varumärken och deras musikstrategier, bland annat var han involverad i musikutbudet under Olympiska spelen i London och placerade in svensk musik. Andra varumärken han jobbat med är Huawei, Cosmopolitan, Coca Cola, Hilton hotell, Viasat, Xbox, Time Warner, Costume National, Tiger jeans, Electronic Arts, Mc Donalds och många fler.

Han är också uppskattad föreläsare om musikbranschen och har föreläst på de flesta universitet/högskolor med musikutbildning i Sverige. Även haft föreläsningar på branschmässor som CMJ (NYC, USA), Cutting Edge (New Orleans, USA), Trigger Creative Conference (Borlänge, Sverige), Futuremusic (Barcelona, Spanien), Rookie (Hultsfred, Sverige), Beatmeet (Umeå, Sverige).

-          Trots branschföreläsningar så är jag ändå på Live at Heart för att se nya akter som jag kan jobba med på en internationell nivå. Det är verkligen en plats man kan se morgondagens stjärnor och jag tror vi kommer få många ”jag var där” historier om hur man sett band som sedan slog igenom. Det kan vi redan nu se på intresset från personer inom musikbranschen från flera olika länder i Europa.

• add-more
  • live at heart

• Örebro

Musichelp startades 2006 . Till en början var det ett rent serviceföretag för musikindustrin. Idag har vi även exklusiva avdelningar där vi kontrakterar artister. www.musichelp.se