​Adée på Almedalen

Kalmar artisten Adée kommer till Almedalen och framträder på Almedalen Weekend på fredag den 7 juli. Adée kommer även vara med i ett panelsamtal på eftermiddagen kring de kreativa näringarna och deras betydelse för Sveriges tillväxt under Almedalen Weekend.

Adée är ett superexempel hur de kreativa näringarna har påverkat och att man idag kan bedriva en internationell karriär även från Kalmar. Sen att vi får medverka på Almedalen Weekend kommer bli fantastiskt säger Peter Åstedt Manger för Adée.

Adée, vars riktiga namn är Ida Olsson, är en 27-årig sångerska, rappare och producent från Öland. Hennes karriär tog fart 2014 med singeln ’Woman’ som officiell låt för den politiska jämställdhetskonferensen Nordiskt Forum i Malmö där hon bl.a. uppträdde live på Malmö Arena och TV4 Nyhetsmorgon. Adée har under de senaste åren turnerat i USA,och Kanada, spelat i Tyskland, Frankrike och Holland, och spelat runt om i Sverige där hon exempelvis uppträtt för Sveriges kungafamilj på Solliden och varit förband till Silvana Imam.

Hennes musik rör sig i gränslandet mellan ren soul, pop och hiphop och där blandar hon känslosam sång med kaxig rap på ett unikt sätt och har ett sound som ingen annan.

Adée är utvecklad av Talentcoach i Kalmar.

www.adeeofficial.com

För mer info kontakta