Like Swimming i avtal med ROBA.

(Foto: Catie Laffoon)

Det svenska bandet Like Swimming skriver förlagsavtal med ROBA Edition FEI. Like Swimming har just varit på showcasemässan SXSW i USA. Deras senaste singel i tyskland ”Dance Anyway I Please” har börjat rotera på tyska radiostationer.

-  Det kommer stärka Like Swimming att jobba med ett förlag som ROBA. Även om de är ett oberoende tyskt förlag så har de en internationell katalog med bland annat Daft Punk, Black Eye Peas och Fugees. Säger Peter Åstedt bandets manager på Musichelp.

Like Swimming kommer i början av sommaren att släppa sitt debutalbum som är inspelat på Rixmixningsverket av Linn Fijal och Polarstudion av Lennart Östlund. Albumet mixas och produceras av Brian Malouf.

Bandet har fått mycket uppmärksamhet i amerikansk media av bland annat MTV och USA Today. Deras två första singlar börjar närma sig över en halvmiljon tittare på Youtube. Like Swimming är bokade till festivalen ”This is Hultsfred” den 30-31 Maj.

www.likeswimmingmusic.com

• roba