Norrköping Music Day släpper nya talare.

Norrköping Music Day fyller på med talare för den 25 augusti. Sandy Graham som är en legendarisk kvinna i den kanadensiska musikbranschen, chefredaktör för Cashbox Magazine, Cashbox Radio och Record World. Vaidas Stackevičius från M.P.3 agency en av Baltikums största konsertarrangörer och Litauens exportkontor. Managern och bokaren Umong Shah som just nu har blivit headhuntad av ett av Storbritanniens hetaste skivbolag. David Silbaugh som är bokare till världens största festival Summerfest. Boyan Robert Pinter som bokar för SPIKE i Bulgarien och Glastonbury Festival en av Europas största festivaler. Robert Singerman legendar i musikbranschen som är expert på lyrik men även jobbat med R.E.M och Los Lobos. Michelle Titian från Drive Foundation som kommer diskutera mentala hälsan i musikbranschen. Juno vinnaren Tone Valcic och Singsongwritern Don Graham. Moderator blir Peter Åstedt från Future Echoes som jobbat med en mängd stora internationella projekt och artister. Festivalen har förut släppt stjärnproducenten Jeff Bova som talare.

- Det är verkligen otroliga internationella personer som valt att komma till Norrköping. Att vi kan hålla det gratis för alla som är intresserade av en internationell karriär eller bara komma in i musikbranschen är en chans att inte missa. Vi erbjuder en stark nystart efter Covid åren. Norrköping kommer hålla många musikupplevelser närmsta året, säger Peter Åstedt från Future Echoes som håller i Norrköping Music Day.

Artisterna till Norrköping Music Day presenteras nästa vecka. Att ansöka att spela inför alla dessa branschmänniskor är öppen till 10 augusti.

Tanken bakom Norrköping Music Day är locka nya aktörer eller personer som vill utvecklas mot en internationell musikbransch. Här kan man lära sig hur en showcasefestival fungerar och börja bygga sitt nätverk. Ett antal större internationella bransch personer ska komma till Norrköping och vi ska hålla ett antal seminarier som kommer vara gratis för vem som helst som är intresserad av musikbranschen att gå på. Det ska vara lätt att nå de största inom musikbranschen på Norrköping Music Day.

Norrköping Music Day är också startskottet för Future Echoes som sker 16 till 18 februari 2023 och festivalen kommer hålla en presskonferens där de släpper akter, nyheter och talare för festivalen i februari.

Norrköping Music Day sker på Dynamo, Hallarna i Norrköping den 25 augusti och är ett samarbete med Lilla By Festivalen och stöd från Kulturrådet.