Norrköping Music Days presenterar nya artister till festivalen.

Norrköping Music Days som presenteras av Future Echoes den 17 och 18 september på Hallarna i Norrköping släpper nu en fulltalig lineup. Arton artister från nio olika länder kommer uppträda under de två dagarna. Festivalen kommer innehålla flera olika genrer och ger tjuvtitt om hur Future Echoes kommer se ut i februari nästa år.

- Här är en chans att se artister som just spelar på flera showcasefestivaler runt om i världen, roligt också att vi kan presentera tre lokala akter från Norrköping bland de internationella säger Peter Åstedt från Future Echoes.

Norrköping Music Days kommer genomföras med de Corona regler som gäller just nu. Reglerna fortsätter att vara 50 personer sittande. Det är alltså maxkapaciteten för båda spelställena på Hallarna. Även föreläsningarna har en maxkapacitet på 50 personer som även de sker på Hallarna.

Norrköping Music Days kommer vara ett gratis att gå in på, både spelningar som föreläsningar. Först till kvar gäller då maxkapaciteten kommer vara 50 personer sittande. Under musikdelen kommer vi också ha två ingångar till Hallarna för de båda spelställena Dynamo och Black Box för att följa Corona restriktionerna. Spelstället Dynamo kommer ha 18 års gräns, spelstället Black Box har ingen åldersgräns. De klara artisterna är:

Almostone (SE) Rock

Andrew Cassara (CA) Pop

Atzur (AT) Elektronisk pop

Bara Jonsson och Free (SE) Country Rock

Blue Wit (IT) Rock

Felin (SE) Elektronisk pop

Isabell Kongshaug (SE) Jazz / Singsongwriter

Kid Vicious (SE) Hip Hop

Kimmortal (CA) Hip hop

Krekhaus (BG) Stonerrock

Laybricks (KR) Pop (endast digitalt)

Lusitanian Ghosts (PT) Rock

Macajey (EE) Sing & Songwriter

Maple & Rye (SE) Folk Pop

Miesha & the spanks (CA) Rock

Noah & Ärtor och Löv (SE) Reggae och Soul

Ombra (ES) Pop

Simply Dead (SE) Experiment electronica

St Arnaud (CA) Pop

Mer info på

• showcasefestival
    • visit norrköping
    • showcase
    • norrköping
    • future echoes
    • norrköping music days

• Östergötland

Norrköping Music Days är ett mindre showcase i Norrköping som presenteras av Future Echoes.

Future Echoes är Sveriges nya showcasefestival  kommer att arrangeras årligen i februari i Norrköping med start 17 till 19 - 2022. Festivalen kommer ha ca 100 artister från hela världen samt en internationell musikkonferens med internationella talare. Festivalen hålls på flera spelställen i centrala Norrköping. Future Echoes drivs av den ideella föreningen Discover Sensation.