​Pajaladuon The Magnettes ger internet konsert för välgörenhet.

The Magnettes är med i en serie av liveframträdanden online för att hjälpa barn till musikundervisning genom organisationen Conscious Immaturity's event 12 Days of Music-mas.

För att se deras live framträdande på internet den 31 december kl 3 på morgonen. https://www.givingstage.com/event/the-magnettes-givingstage?

The Magnettes är också klara för världens största musikmässa SXSW i Austin Texas i mars.

The Magnettes, bildat av Sanna Kalla och Rebecka Digervall från tysta, nordliga Pajala insåg att det slutgiltiga upproret var att sjunga - högt och känslosamt - om allt det där man inte pratar om. Hösten 2012 släpptes debutsingeln ”Paper Cut” i samarbete med BD Pop. Därefter följde spelningar på klubbar och festivaler runtom i Sverige samt gästspel i Finland och Ryssland. I juni 2014 framträdde bandet på New Music Seminar i New York.

Nya singeln ”Who We Are” kom ut i början av vintern. Bandet jobbar även på att färdigställa sin första fullängdare, som är tänkt att släppas i Sverige och USA i början av 2015.

Spotify

Soundcloud