Showcase i nordamerika tar svenska soulstjärnan Adée ut i europa

Canadian Music Week lyckat startskott för Adée’s internationella karriär. Nyss hemkommen från Toronto och Canadian Music Week gör Adée sig nu redo för att åka till Holland och showcasefestivalen New Skool Rules. Bokningen gjordes på plats i Toronto och det känns bra att spelningarna där gav något så konkret direkt, säger Adée.

New Skool Rules är den största internationella festivalen och branschkonferensen för hip-hop, soul och r&b och hålls i Rotterdam vartannat år. Till festivalen åker många bokningsbolag och agenter för Europa och Nordamerika och Adée spelar två showcases på bästa tider under fredag och lördag kväll. Under festivalen i Rotterdam kommer Adée även att släppa sin nya video till ’World On Fire’.

Adée gjorde stort intryck under Canadian Music Week. Förutom bokningen på New Skool Rules har vi bl a suttit i möte med en av Drakes producenter och planerat inför samarbeten med hypade engelska rappare, säger Adées manager Malin Moessner på Mamo Music.

Om Adée

Adée, vars riktiga namn är Ida Olsson, är en 26-årig sångerska, rappare och producent från Öland. Hennes karriär tog fart förra sommaren med singeln ’Woman’ som officiell låt för den politiska jämställdhetskonferensen Nordiskt Forum i Malmö där hon bl a uppträdde live på Malmö Arena och TV4 Nyhetsmorgon. Adée har turnérat i USA och Sverige, där hon exempelvis uppträtt för Sveriges kungafamilj på Solliden och öppnat för Agnes på Kalmar Stadsfest.

Hemsida: www.adeeofficial.com

Spotify: https://open.spotify.com/artist/3f4Kp7ZZaQpldJxPOPw1hr