Svenskt band till Midem med Coca Cola

Stockholmsbandet You say france & I whistle kommer att åka till Musikmässan Midem i Cannes, Frankrike för att sitta i den största paneldebatten kring hur musik lanseras med reklamfilm.
Panelen är med världens kändaste varumärke Coca Cola och med musikagenturen Musicdealers som just har etablerat sig i Sverige.
Seminariet ”Inspirational music & brands partnerships” med panel sker den 28 januari, klockan 17:00 till 18:00 på Ideas Hothouse level 01.

Midem är världens största musikmässa och debatten kring ämnet gör att intresset är stort. You say france & I whistle har lanserats med ”Nextopia” filosofin efter boken ”Nextopia ”av Micael Dahlén professor på Handelshögskolan i Stockholm. En stor del av den strategin har varit att istället för att släppa musik i vanliga distributionskanaler utan låta publiken finna dem i reklamfilmer eller andra vägar där företag gör reklam. You say france & I whistle har jobbat med varumärken som Coca Cola, Conduit, Xbox, Tiger Jeans, GAP, Costume National, Viaplay (Viasat), Musicdealers med flera.

Bandet gör även ett showcase i Midem på Coca Colas Musicdealers showcase scen på The Black Pearl i Cannes. Dörrarna öppnar kl 21:00.

Idag har You say france & I whistle gjort en Europa turné en USA turné. Roterats på flera stora radiostationer runt om i Europa. Ligger på rotation på P3 och studentradiostationer just nu. Spelat på de flesta stora festivaler (Peace & Love, Malmöfestivalen, Umeå Open, Popaganda med flera). Även stora musikmässor som Popkomm (Berlin), CMJ (New York City), Culture Collide (Los Angeles) har haft You say france & I whistle där. Inbjudan till Midem (Cannes), Eurosonic (Groening). Utan att de ens släppt något.

Deras första singel ”When lovers die” släpps den 6 januari. Deras debutalbum ”Angry men” 23 januari i Sverige.

Videon för When lovers die släpptes igår på Youtube

För mer info
Kontakta Peter Åstedt, Addmore
www.yousayfrance.com