Tunga namn i Musikchansens jury!

Den 31 januari 2019 fick vi veta att Musikchansen ger oss möjligheten att få höra de bidrag som inte blivit utvalda till Melodifestivalen. Se tidigare pressrelease: Mynewsdesk/Musikchansen/Mermusikåtfolket

Nu har juryn sagt sitt! Musikchansen är väldigt stolta att äntligen kunna presentera den tunga juryn:

Anders Berglund, en av Sveriges mest kända musikprofiler, aktiv arrangör, dirigent, kompositör och producent - ”Mr Melodifestivalen” som dirigent av orkestern i Melodifestivalen under 16 år.

Bernard Löhr, musikproducent / tekniker på Benny Anderssons studios, Riksmixningsverket / Mono Music Studio och har bl.a. spelat in och mixat musiken till Mamma Mia filmerna.

För att få en bra bredd består juryn även av den unga begåvade violinisten och sångerskan Petra Wahlgren och framstående fotograf och TV-filmare Hasse Lisskog. Vidare medverkar de som driver projektet Musikchansen i juryn, Janett Jensen, på JJ Music och tidigare A&R på Warner / Chappell Music samt initiativtagarna till projektet Mikael Frithiof, Red Pipe Studios (Stockholm / Los Angeles) och Linda Frithiof , Breaking Records samt artist under namnet ”Elinda”.

”Anders Berglund är namnet vi alla tänkte på först, när vi skulle sätta samman juryn. Är det någon som har koll på Melodifestivalen och det musikaliska så är det han. En riktig ikon i sammanhanget”, säger Janett Jensen.

20st låtar har nu valts ut och arbetet börjar omgående med att kontakta samtliga, skriva avtal, finslipa på produktionerna och sedan mastras musiken på Cutting Room innan det ska upp på de största digitala tjänsterna och marknadsföras.

”Det känns jättekul med så många bra låtar! Det är ju första året vi gör detta så vi har nog bara skrapat lite på ytan av den stora låtskatt vi vet finns därute. Nästa år kommer förhoppningsvis ännu fler låtskrivare känna till att denna möjlighet finns”, berättar Linda Frithiof.

”Att höra glädjen i rösterna när vi meddelar att deras låt har kommit med, gör att allt slit känns så värt det, säger Mikael Frithiof som fått det roliga uppdraget att ringa runt till de utvalda. ”Jag tror att alla i Juryn har haft lika svårt att välja bort låtar när man vet hur mycket slit och kärlek det ligger bakom varje bidrag.

Den 10:e maj, en vecka före Eurovision Song Contest, släpps albumet.

Kontakt: Westin Promotion mailto:anders@westinpromotion.com, Tel: 0708-773707

Hemsida: www.musikchansen.se