Drömmen -  Uppträd som solist med Dalasinfoniettan!

Drömmen - Uppträd som solist med Dalasinfoniettan!

Genom konceptet Drömmen får musiker som vanligtvis inte uppträder tillsammans med Dalasinfoniettan chansen att göra just det.
Dalasinfoniettan och Musik i Dalarna letar därför efter en solist som är redo att spänna bågen och ställa sig som solist framför en professionell orkester.

Deltagare ansöker genom ett personligt brev och en videoinspelning av sig själva där stycket de önskar spela med Dalasinfoniettan framförs. En jury bestående av den meriterade dirigenten Josef Rhedin och medlemmar ur Dalasinfoniettan kommer sedan välja ut ett bidrag som går vidare. Den som går vidare kommer att arbeta tillsammans med Dalasinfoniettan och dirigent Josef Rhedin under tre dagar i januari 2025 (15–17/1) vilka avslutas med en sprakande konsert där just vinnaren är stjärnan.
Alla ansökningar måste vara inskickade senast 21 maj.

För mer information: https://musikidalarna.se/nyhet...