Musik vid Siljan släpper alla biljetter och hela programmet torsdag 5 maj!

Vi har den stora glädjen att presentera hela 64 evenemang under årets upplaga av den traditionsrika festivalen. Mellan den 3 och 10 juli bjuds vi tradition, förnyelse och mångfald. Musicerande barn och unga blandas med stjärnskott, storheter på höjden av sin karriär och älskade veteraner. Jazz möter folkmusik möter klassiskt möter körsång möter världsmusik möter opera möter musikal möter dansband möter folkdans möter nordiskt möter populärmusik. Bredden och mångfalden gör festivalen unik.

Eller vad sägs om detta artistuppbåd – ingen speciellt framhållen men heller ingen glömd...

Esbjörn Hazelius band & Johan Hedin, Isa Katharina Gericke, Vikingur Olafsson, Dalasinfoniettan, Bjarte Engeset, Frigg, Kurbitz, Sara o Samantha, Rikard Wolff, Helena Bergström, John Erik Eggens, Anna Aronson, Britta Röjås, Lars-Erik Backman, Yngve Hagman, Jens Persson, Jaroslaw Kaliski, Ulrika Ryssmats, Sven Hedman, Bengt Erlandsson, Rättviks Spelmanslag, Mattias Jacobsson, Camerata de Lausanne, Pierre Amoyal, Staffan Mårtensson, Erik Gadd, Camela Leierth,

Mikael Boström Eric, Sofia Sandén, Leif-Åke Wiklund, Lars Hjertner, Louise o Gabriella Swanteson, Christina Larsson Malmberg, Catalina Langborn, Johannes Jacobsson, Andrea Ravandoni, Magnus Malmros, Minnoka Nockrach, Roger Zakrisson & The Greatest All Songs Orchestra, Bengan Janson, Bengt Hallberg, Scotts, Natalie Migdal, Roland Östblom, Ethno, Bengt Erlandsson, Petra Kvännå, Cecilia Bergqvist, Christer Malmgren, Sharon Dyall, Pierre Swärd Hammond Jazz´n Soul Group, Jakob Koranyi, Farmers Market, Stian Carstensen, Alm Nils Ersson, Kungs Levi Nilsson, Tommy Gjers, Erik Berg, Dalasinfoniettans kör, George Riedel, Musik vid Siljans barnkör, Anna Kjellin, Mikael Skoglund, Pär Petterson, Kerstin Sonnbäck, Marika Dahlbäck, Zina Oganova Larsson, 100 Unga spelemän, Malena Laszlo, Niklas Andersson, Rimma Gotskosik, Annika Listén, Jan Erik Sandvik, Ale Möller, Ole Jørgen Tamnes, Ole Erik Feragen, Olav Luksengård Mjelva, Musik vid Siljans ungdomskör, Meta Roos, Kjell Öhman, Jan Ottesen, Konstantin Lifschitz, Krister St. Hill, Hillevi Martinpelto, Stina Ekblad, Michael Engström, Victoria Stjerna, Matti Busch, Björn Ståbi, Per Gudmundson, Jan Larsson, Mattias Helje, Jon Holmén, Knapp Maria Pettersson, Ulf Störling, Anna-Lena Rågfeldt, Gun-Britt Gustavsson, Roger Karlsson, Fredrik Samuelsson, Jonatan Bryntesson, Mikael Samuelsson, Trio X, Rättviks Kyrkokör, Amandus Lind, Föreningen Vox körkursdeltagare, Södra Dalarnas Kammarorkester, Helen Thunberg, Magnus Billström, Bengt Ollén, Tobias Ringborg, Elin Rombo, Daniel Johansson, Renato Girolami, Marcin Bronikowski, Hanna Husáhr, Knut Henriksen, Johan Wikström, Linus Lindman, Pelle Lindström, Ola Hedén, del av Himlaspelets ensemble, Himlaspelsorkestern, Anders Soldh, Carl-Åke Eriksson, Birgit Carlstén, Öj pojkar, Leksands Spelmanslag, Boda Spelmanslag, KringOm, Rättviks Spelmanslag, Luffarorkestern med Pelle Lindström, Stockholms Spelmanslag, Skogsstiernan och Malungs Spelmanslag.Försäljning hos återförsäljare enligt nedan och på nätet;

www.musikvidsiljan.se

Siljan Turism 0248 -79 72 00
Visit Falun Borlänge, Falun 023 - 830 50
Visit Falun Borlänge, Borlänge 0243 -25 74 90
Gagnef Turistbyrå 0241-151 50
Malung 0280 -186 00
Vansbro 0281-752 60

För vidare information;
Helena Dahl, producent
Musik i Dalarna 023-77 40 50, 073-976 35 99
E-post: helena.dahl@musikidalarna.se

Jonas Martinsson

Presskontakt Marknadsförare Dalarna

Jonatan Aldén

Presskontakt Kommunikationsstrateg Dalarna

Pelle Andersson

Presskontakt Verksamhetsledare Dalapop 070-950 77 51 dalapop.se

Musik i Dalarna

Vårt mål är att ge länets invånare musikupplevelser genom att erbjuda konserter, musikteater och andra musikarrangemang. Vi vill stimulera det lokala musiklivet och samarbeta med kultursektorn, föreningsliv, näringsliv och turism för att tillsammans bygga ett Dalarna med ett kulturklimat som lyser vida omkring.

Musik i Dalarna
Nybrogatan 12