Marcus Remelin från MVB tar emot priset för Årets Fastighetspartner

MVB vinner Real Estate Øresund Award - Årets Fastighetspartner

MVB vinner Real Estate Øresund Award – Årets fastighetspartner.

- Vi tackar juryn för det fina priset. Det är ett bevis på att MVB lyckats behålla den lokala förankringen som vi alltid värnat om samt den jordnära och familjära kulturen som både medarbetare och kunder uppskattar, säger Thomas Ellkvist, vd MVB Syd.

Priset Real Estate Øresund Award delades ut vid konferensen med samma namn i Hyllie, Malmö den 9 februari 2023. MVB representerades av Marcus Remelin, Chef Stödfunktioner / Utveckling.

Bakom priset står Centrum för Fastighetsföretagande, Fastighetsägarna Syd och Malmö Stad i ett samarbete med Øresundsinstituttet som beskriver priset enligt följande:

Att vara en framgångsrik partner består i att på bästa sätt vara en rådgivare och bistå sin uppdragsgivares i dennes verksamhet. En “partner” är sällan den som skördar resultatet av en framgångsrik strategi eller en lönsam affär, men kan ofta vara den som på olika sätt bidragit med nyckeln till det lyckade resultatet. Att vara partner kräver kunskap och kompetens men också ett mod att vara oberoende och att stå kvar när det blåser. Med denna utmärkelser vill vi premiera en fastighetspartner som på ett förtjänstfullt sätt bidrar/bidragit till sin uppdragsgivares framgång och resultat!

Juryns motivering:

Utförandet av entreprenader och underhållsarbeten, stora som små, är en väsentlig del av fastighetföretagandet. Då är det avgörande att hitta en god samarbetspartner som är pålitlig, kompetent och agil, MVB är ett av Sveriges största familjeägda byggbolag med verksamhet inom bygg- och anläggningsentreprenader. Med sin lokala förankring och ett stort kundfokus är MVB en uppskattad partner åt många företag och offentlig verksamhet där lyhördhet, kunskap, engagemang och samverkan står högt på agendan.

Jury::

Lotta Strömgren Jönsson, ordförande Centrum för Fastighetsföretagande
Susanne Rikardsson, vd Fastighetsägarna Syd
Sven Gustafsson, exploateringschef Malmö stad.